Monday, September 20, 2010

SELAMAT HARI RAYA...

salam fellow....
rasenye belom terlewat lg utk aku mengucapkan
"SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI & MAAF ZAHIR BATIN"
haaaaa....
amacam ngn raye korg tawun nih??
happening x??
hope sumenye dalam keadaan meriah dan ceria disamping sanak saudara yg terchenta...
tapi,jgn kite lupe pada mereka yg ssh...
tambahan pula baru2 ni negara kite telah digemparkan dgn kes pembunuhan kejam jutawam kosmetik...
ala,sape x kenal dgn beliau yg dimaksudkan...
marilah kite sedekahkan al-Fatihah utk kesemua mereka....
semoga tenang di sana....

hmmmm....
sblm aku terus-terusan mencoret...
aku memohon sejute ampun dan maaf kepada sesiapa sahaja yg folo blog aku nih...
dh lame gile aku xupdate blog ni...
bukan ape,aku amat sebok dgn proses mencari keje...
huhuuuhu...

so far raye kali ini still meriah mcm tawun2 b4 nih...
cume yg xbeshnye adalah pabila nenda terchenta xseaktif sebelum ni...
ini disebabkan die dh semakin uzur...
akibat dr TerjaTuh mase bulan puasa aritu...
kalo u ols nk tau...
die dh ade simptom AlzHeimer...
so sometimes die ingat...
sometimes x...
rasenye, u ols pn tau ape tu AlzHeimer...

kt sini aku explain sket maksud AlzheiMer tu ape...
AlzheimEr ataupn nyanyuk dlm bahasa Melayu
adalah keadaan di mana terdapatnya kemerosotan atau penurunan fungsi intelektual,ingatan dan perubahan dari segi personaliti. Pada peringkat awalnya pesakit menjadi mudah lupa. Sekiranye ia berlarutan gerak balas emosi menjadi terbantut, tidak stabil dan kerap berubah. Pada peringkat serius pesakit akan berkelakuan resah gelisah,keliru atau berkelakuan ganjil, Percakapan merekapun pula menjadi tidak rasional.
Itulah serba sedikit pasal penyakit Alzheimer..

ok..balik semule cerite raye td..
tawun ni kitorg ade beberape family members baru...
yela,kebetulan ade 4 org kazen aku yg kawen sebelum ni..
so this raye is the first raye their spouses raye ngn family kitorg...
hihihihihi...
antara family members tersebut adalah...
1) laki jijah = IB
2) laki Amai =Awie
3) laki Diana = Ajib
4) laki Kak Ayu = Abg Khalid...

alkisahnye,sume kazen2 aku yg kawen adalah perempuan..
hehehehhehe...
menunggu gak bile agaknye mr aku bakal men-join family kitorg nih...
hahahhahaha...
pasti die akan merasa hepi...
kahkahkah....

raye pertama seperti biase aku beraya kt sebelah ayah...
disebabkn ayah anak lelaki sulung,jd adek bradek die akan singgah umah kitorg pas beraye kt umah nyaiy iaitu nenek aku...
hehehehhe...
so pastu baru kitorg beraya umah nyaiy dan bermaaf-maafan di sana...
then after that beraye r umah sedara mare ayah...

besenye kitorg akan balik ke kg sebelah mak raye ke-2..
tp disebabkan nenek sakit,
ptg tu jugak kitorg balik ke umah nenek aku di batu pahat...
and kebetulan,
pakcik2 len pn balik malam tu jugak...
so kirenye kitorg berkumpul sume raye ke-2..
and ape activity raye kitorg akan aku story kan kt post yg len...

okla fellow fren..
thanks for ur time to read my blog...
i'll see u in the next post..
but till then,
have a nice day...
=)
salam..


No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts