Wednesday, August 3, 2016

Pengumuman utk Laling temok dan Family..

Assalamualaikum,

susah bile kite nk berahsia dengan org yang kite biasa dh share everything with....
lagi2 berita tu melibatkan bende besar2...
aku mmg xgheti nk berahsia ngn laling temok..
selalu kalau aku plan something ke ape ke mmg jenis cepat kantoi la...

dalam pada aku plan nk surprise kan die utk bitau mase besday die kan..
kami dikhabarkan dengan berita pemergian nenek aku 12 Mac 2016 baru nih...
mase ni aku mmg dh berbelah bagi...
laling temok bz siapkan video sbb nk kene submit hari esoknye...
aku plak mmg nak balik ziarah...
kalau nak balik aku kene drive sendiri balik Johor....
dan akhirnye aku memilih utk keep it secret....

so bile tibe di Johor, mmg aku agak penat la nk handle sonshine and nk jumpe sedara mara...
aku kurang percaya nk bg sonshine kt org utk handle..
sbb die kn ligat, aktif dan lincah...
malam tu kaki aku lenguh abes badan penat sangat...
yelah, drive jauh, dukung anak, lari kejar anak, handle anak...

hari esoknye, laling temok sampai and mase tu aku rase aku mmg kene bitau kt die...
so aku pn informed and tunjukkan UPT test tu..
die pn mcm 50-50 mase tgk UPT test tu sbb line ke-2 tu kan samar2...
tp aku convincekan die yang period aku mmg dh lewat sangat..
so in the end, kitorg decide nk keep it low la from family...
kitorg decide nk tunggu 2 minggu lagi utk buat UPT baru and check up klinik...
so there goes my surprise for his birthday....


since aku dapat compensation leave so kitorg balik umah mak aku...
and kebetulan mase nk balik Selangor, we decided to tell the whole family...
lepas aku masak utk lunch, the whole family was there and laling temok informed la kt diorg...
tp bile mengingatkan response diorg tu mmg kelakar...
sbb laling temok and aku mmg jenis suke membongak ngn diorg ni, so diorg mule2 tu mcm tak take serius sangat..
sampaila laling temok cakap dah buat test and 2nd line samar2 baru diorg response "betul nih?"
in the end, adik bongsu bagi aku satu kiss kt pipi...(response laling temok pn xde bagi kiss sbb response die mase pregnant sonshine pun sama je)
hehehehehe...

bile sampai rumah sendiri, esok paginye, aku bleeding seketul mcm period...
mule2 tu mamai lagi kan...
pastu aku terus terkejut beruk bile teringat aku ade buat UPT test tu kan...
mase tu macam2 dh bermain dalam kepala aku...
wuwuwuwu...
takut...
seram...

ni antara challenge aku lalu dengan pregnancy kali nih...
nnt aku share kt post laen..
harap bersabar naaa...

till then, live life to the max and have a nice day
salam
:)

No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts