Monday, August 22, 2011

Persiapan Raya


BiLe Aku Mula MeNaiP....

Assalamualaikum u ols...
ape khabar sumenye??
semoga di dlm puase yg ke 22 ni maseh sehat lg hendaknye..
22hari dh ke??
waaaaaaaaaaa....
maksudnye lg bape ari je lagi nk raye kn??

dam dam dum!!
bunyi mercun...

sambil mendengar alunan lagu raye di mlm hari ni di temani encik husben yg sudah terbaring di katil...

waaaaaaaaaaaaa....

hati sudah berada di kampung wei.....

saba..saba...saba....

hehehehe...

encik husben dh selamat beradu...
aku?

haaaaaaaaaaaa....

fyi u ols, aku ni tgh mengecat umah sebenarnye...
ni tgh berehat kepenatan...
mesti korg xcaye kn...

yeke aku yg mengecatnye...?

nk pecaye,pecayelah..

xnk pecaye, bukan masalah aku pn...
hihihiihi...


kenape aku mengecat tengah2 mlm bute nih?
hmmmmm....
sbb pd waktu siang aku sgt bz ke sane ke mari...

huhuhuuh
so kesempatan pd waktu mlm je r...
encik husben keje esok...

jd aku yg keje ptg, so bole la setakat nk tolong2 beliau...

so far dh 2 wall aku cat...
ade balance lg 4...

hope bole siapkan la yer..
b4 aku pulang ke kampung halamanku nnt...
hihihihiihi


so, smlm aku ngn encik husben pegila bersoping...
cadangnye nk bersoping di SOGO...
sbb encik husben nk blanje aku henbeg and kasut (yeay!!!)
maka semangat membara nih nk ngepau laki sendiri kn...

hahahaha
so kami suami isteri ni memulakan perjalanan kami ke KL..


masuk KL je hamekkkkk ko....

jln jem especially JLN TAR dan JLN MASJID INDIA la kan...

tempat WAJIB jem lebih2 lg nk dekat ghaye nih kn...

jln nk masuk parking PERTAMA kompleks awal2 dh ade sign board FULL...
bile aku tgk lautan manusia, aku dh tawar ati dh nk membeli di situ..
sgt2 crowded...

mcm xlarat je nk meredah mere
ka ni sume...









maka terbatal lah niat nk ke SOGO...
(ciss....xdpt nk soping henbeg ngn kasut baru)

aku rase byk mase membazir sbb stuck dlm jem...
huhuhuhuuh

otw ke shah alam jem, so kitorg singgah la ke satu lg destinasi...

soping..

yeay2..!!!
haaaaaaaa....
tgkla mane
kitorg pegi...






soping2 bukan saje barang aku...

tp soping skali barang rumah...


soping di ikea..
feveret place utk beli furniture and everything...

rege die standard r...
so kene pandai target mase sale...


hehehehhe...
dari ikea, ke the curve...

masuk satu2 kedai kt situ..
silap hari r aku nk beli brg kemas..

sbb pg sabtu 20hb tu die naek jd rm200/gram..

arhhh....

demn...

tp tetap meneruskan niat di hati...
demi pelaburan mase depankn..
hihihi


then kitorg menapak ke toy r us...
sbb ape??mengenangkan encik husben nk mencari RC heli...

so konon nk mengusha RC heli la kn...

tp kuciwa..

malah aku yg berga
ye lebey dlm tuh...
------------------------------------------>

mmg aku dh plan nk berbuke kt luar...

so xdela kitorg rushing nk balik...
last McD menjadi pilihan...
tu jer yg xbape ramai org lg...


pastu baru balik shah alam ke umah MIL aku...
unfortunately, beliau keje dan yg ade hanye adek2 saje...
so melepak sane sampai kol 12 mlm...
xdpt tido sane sbb ari ahad encik husben ku bekerja....
(weekend pn keje...grrrrr)

mase servey barang kt IKEA aku minat satu deko nih..
deko utk dapur..
dapur kn surga pompuan kt umah....
hihiihihihi...

kalo ade duit lebey, aku nk buat dapur mcm nih...



tp kan, bile balik umah je aku check semule..
xde 1 pn barang utk raye yg aku beli...
hihihihihi...


nexweek la aku beli..
ade mase lg kn...
hihihiihihihi...

ni adalah antara barang2 yg aku beli kt ikea...

i'm searching for moon chair...
mane nk jumpe eyh...
admire gile kusi nih...
kalo rege die berpatutan mmg aku beli sebiji...
hihihihihi...


hmmm okla fellow,
aku stop dulu...
lenkali aku story lg cite laen..
hopefully cite aku ni xdela membosankan korg yer...

live life to the max

until then
have a nice day and salam...

2 comments:

  1. haha..bru taw jem x jem kt ctu..nseb bek 2mgu lps aku dh soping sakan.pkl 11mlm kt jln tar pn mcm pkl 6ptg.huhu.letih den,2 pn x sume brg yg dpt!!!

    ReplyDelete
  2. hmmmm..bukan rezeki sogo nk tmbh lagi kekayaan...tempat len plak la aku g utk melabur duit kn...hihihihihi

    ReplyDelete

feel free to share thoughts