Wednesday, August 24, 2011

minggu2 akhir Ramadhan

BiLe Aku Mula MeNaiP....

salam semua...
apa kabar u ols semua arini??
hopefully sehat hendaknye...
mlm ni dh 25 ramadhan...
aish, jiwaku sungguh sudah berada di kampung nih....
xsaba nk menanti ketibaan ari jumaat nih...
hihihihi...

haaaa....
kali ni aku ade sket setori nk share kt u ols sume...
jeng...jeng..jeng...

tgk higlight aku tu..
minggu2 terakhir Ramadhan....
ape kaitannye??
byk kaitannye u ols...

yelah, dh mlm2 terakhir ni lah kite kene perbanyakkan amalan yer..
mengaji ker, sedekah jariah, sume2 lah...
Ingat....
10 malam terakhir Ramadhan Malam Lailatul Qadar

10 akhir Ramadhan adalah merupakan di antara malam-malam yang penuh dengan keberkatan dan kelebihan yang tertentu. Malam-malam ini adalah merupakan malam yang ditunggu-tunggu oleh seluruh orang mukmin. Bulan Ramadhan, Al Quran dan malam Lailatulqadar mempunyai hubungan yang rapat antara satu sama lain sebagaimana yang diterangkan di dalam kitab Allah dan hadis Rasulullah s.a.w. di antaranya firman Allah s.w.t.

Maksudnya: “Sesungguhnya kami menurunkan Al-Quran pada malam Lailatulqadar dan apakah yang menyebabkan engkau mengerti apa itu Lailatulqadar. Lailatulqadar lebih baik daripada 1000 bulan. Pada malam itu, para malaikat dan Jibril turun dengan keizinan daripada Tuhan mereka untuk setiap urusan. Malam ini sejahtera hingga terbit fajar”.



hmmm...
dan minggu2 akhir ni jugaklah aku jarang berbuke kt umah...
hehehehehe...

meh kite ikuti cerite aku...
cerite agak panjang sbb aku meng-combine-kan cite2 tersebut...
so hopefully u ols sanggup membacanye....

KISAH 1 : MINI RE-UNION

haaaaa...reunion ni ekceli kengkawan encik husben la..tp kengkawan beliau pn kengkawan aku kn...hihihiihi...kengkawan encik husben dr sekolah rendah dan menengah...wow!!!xramai tp besh...gathering berlangsung di KFC seksyen 7 (kt pintu belakang UiTM shah alam) pada 21/8 aritu...hmmmm..besela bile dh jumpe,mau kecoh sumenye...last year pn diorg ade buat reunion jugak...time bulan pose jugak...last year punye reunion utk batch diorg xkirela dr kelas ape janji dr batch diorg...waaaaa...bile la kengkawan sekolah aku nk buat reunion besar2an ni kan??mesti best... nk bg korg layan pix, tp mane tah encik husben bubuh...

KISAH 2 : MADAMMONDOQ.COM

haaaa....
u ols ingat x aku ade cite pasal encik husben aku ni masuk contest makan...
to be informed that we are one of the winner
tu pn bkn naseb je...
rezeki kan...
selepas empunye blog dan org yg sponsor menambah lg 7 pemenang bertuah utk menyertai pemenang yg awal
Alhamdulillah....
keputusan pemenang diberitahu 22/8 aritu..
ececececece...
encik husben tetibe plak xcaye yg beliau dh memenangi contest mkn2 tersebut...

ok, majlis berlangsung 23/8
bertempat di bangkok house restaurant, de palma hotel, shah alam.
timing, op kosla waktu berbuke kan... (tu pn kitorg dtg lewat)
sanggup aku berulang dr tempat keje aku yg terletak di cyberjaya
mkn free punye pasal (sbb pemenang bole bwk pasangan)
so aku pn gamble la driving ulang alik cyber - shah alam
yelah break lame kn...
tu pn sampai terlebey waktu break aku...
hahahahaha..

conclusion : mknn die mmg sedap...
aku sgt suke ikan masam manis die...
sedap sgt...
then roti telur die pn sedap...
yummmy...
ape aku amek pn aku dh xhengat...
penuh gak pinggan...
pasal kitorg sampai lmbt, byk gak mknn yg dh abes (moral : so lenkali jgnla dtg lmbt kan...)
tp aku bole mkn se-round jer..
perut penuh babe...
xde bergambar sgt, xsempat nk bersosial ngn blogger laen...
aku rushing nk balik opis...
huhuhuhu...
so encik husben je r yg tinggal di situ meneruskan agenda mkn2 yg tah berape round tuh...
jom layan pix eyh....




KISAH 3 : Buke Puase PPAS staff

haaaaa...
pekebenda plak la PPAS ni kan??
Hokeyla...
PPAS ataupun PERBADANAN PERPUSTAKAAN AWAM SELANGOR
tempat encik husben mencari rezeki =)
telah menganjurkan majlis berbuka puasa utk staff...
bertempat di KELAB GOLF SULTAN SALAHUDDIN ABD AZIZ SHAH (depan opis encik husben je)
dibuat pada arini 24/8
dan tentunye pada waktu berbuke puasa...

ekceli, kalo staff nk bwk pasangan kene byr..
tp dh encik husben nk sgt aku ade (sedey gak kalo kene buke sensorang)
hehehhe...aku pn OK je r..
hihihihi...
utk majlis arini aku sanggup tukar shift (sepatutnye keje malam kn, tp sudah aku tukar jd siang)
supaya xrushing cm semalamnye...

perh, masuk2 je kt restaurant tu..
mcm2 aku nmpk dh..
terliur jap...
tetibe lapa yg amat..
tp tetap maintain ayu yer supaya xnmpk kerakusan tersebut...

then, duduk plak 1 table ngn pengarah
ya ampun seronok gile..
sbb pengarah die jenis simple dan ala2 sempoi...
xde la nk perotokol segala bagai...
tp walaupun die jenis peramah, tp aku tetap masih malu2 mcm kucing..
hadoi..spoil sungguh...
time ni la xgheti2 nk be friendly kn...?
hmmm...
maybe janggal kot kn...?
xpe...
there still a place to improve my PR skill.

bile kate bole amek mknn..
mak oi..
xhengat dunia...
mule2 sate...
then segala lauk sampai penuh pinggan....
hadus...
bdn kecik mkn sepinggan penuh...
hehehehehe...

pas solat maghrib buat 2nd, 3rd and more round r..
hahahahaha..
last sekali baru aku amek desert..
ais krim 2 scoop...
yummmmmy!!
yg xbeshnye, encik husben aku kene flu teruk...
so harapan nk soping tinggal harapan je r..

conclusion : aku sgt suke salad and sos lemon die...delicious...
ayam bbq die terbaik wok...
ade org kate kambing blekpaper sdp gak..
tp aku xamek pn...

cume kurangnye kelab golf ni tang surau r..
ya ampun, apedaaa surau campur laki pompuan...
xde privacy...
xsuke...
dhla kene amek wudhuk kt toilet sjauh beberape meter tuh...
overall...tip top..

so jom layan pix yer...


amek makanan xhengat dunia

meja kitorg


antara staff

view dr tempat kitorg


makanan dlm pinggan aku


meja dh mule penuh

deko ketupat raya

kak mas dan suami

makanan atas table kitorg

nila table aku

cedapnye mamam eskem

another staff table


baby pn buke poce tau - ibrohim name die

Dido Taz

us

opismate encik husben

Ibrohim tido dh


hmmm uols, dh puaskan layan gamba...
so aku stop sini dulu...
nk titon...

tunggu sehingga entry seterusnye..
til then, have a nice day and live life to the max...

salam

2 comments:

  1. Hai...

    Engat lagi x akak tikus ni...ihihh...
    Mmmg bes makan kat de palma tu,
    Before tu da makan. x sangka menang lagi...

    ReplyDelete
  2. Hi kak...
    selamat hari raye,,
    of kosla ingat..
    kita kan satu table aritu..
    hehehe

    ReplyDelete

feel free to share thoughts