Sunday, September 25, 2011

Minggu Akhir Syawal

BiLe Aku Mula MeNaiP....
Assalamualaikum u ols..
ape kaba u ols..?
harap2 sumenye sehat sejahtera...
lamenye x hapdet belog terchenta ni...
lame gak rasenye...
x sharing - sharing setori...

hehehe....
peh sedar xsedar dh nk sampai ujung raye dh kite ni kan..
bape byk dh open house yg korg dh attend?
mesti byk dh kn...
syukur, rezeki bulan Syawal namenye..

aku pn ade gak menerima byk open house
tp xsume aku bole pegi
:(

dlm mase terdekat nih agak terhad sket aku nk merayap sgt
sbbnye encik husben aku skang keje 6 ari seminggu..
so setiap kali weekend je die keje,,,
xkirela
either one...
kalo xkene keje ari sabtu kenela keje ari ahad
mcm tu r every week...
kalo keje half day ok la kan..
ni keje full day..

so byk la open house yg aku missed
hahahhaa
so pd yg menjemput tu hopefully fhmla kan

kalo xde aral aku sampaila kan...
open house aku pn bape kali dh tertangguh...
so maybe aku akan buat open house pn pas raye...
tgk keadaan cmne nnt =)

oke,
plan nk berkonvoi dgn kazen2 pn slalu tertangguh...
bukan ape, masing2 ade commitment sendiri..

smlm jugak aku sempat ke open house kazen aku..
umah dyana dan razif yg bertempat di bukit beruntung.

disebabkan umah aku terletak in between je nk ke umah dyana
so maka wajibla Ib ngn jijah serta hana singgah ke umah aku dulu
hahahaha...
eksaited nk sambut tetamu..
tp...
aku ngn encik husben bangun lambat...
hahahhaa

bukan ape,
mlm tu kitorg g beraye + merayap then balik bile jam kol 2pg...
so aku yg mmg dh bermasalah nk bgn pg nih
mmg sungguh la bgn lambat..
hahahaha

kelam kabut la memasak...
hahaha
ingat nk bg spesel dishes...
yela,
IB, Jijah ngn hana 1st time ni dtg umah aku
tp nk buat cmne..
dh bgn lmbat masak simple je r...
ape aku masak?
"Macarroni Cheese"
hopefully sumenye suke...
kenyangla sebelum bertolak ke umah dyana yg jauhnye berpuluh km dr umah aku...

then terus bergerak ke umah dyana ngn razif yg terletak di bukit beruntung..
hehehhee...
utk IB, jijah ngn hana..
mesti terasa jauh giler umah dyana ngn ajip nih..
diorg pn first time nk g umah kapel di bkt beruntung ni..

dlm sejam stgh kot driving baru sampai umah kapel nih..
hehehehe...
selepas menghilangkan penat sbb berada di atas jalan..
mase utk mengisi perut pn tibe...
sambil2 mkn tanye resipi..
ahakz...
naseb bek mase tu xde org..
hanye kami kazen2 nih

menu:
soto ; mee, bihun ngn nasi himpit
pisang kaki - mati2 aku ingat ciku..
strawberi, jambu batu - cameron mari sbb ajip kene kursus sane
sweets - for kids mcm aku
yg penting sumenye ni prepared by Dyana herself..
impressed! oke...
byk kot masak tuh

kalo kak ayu ade,
umah die pn akan kami singgah
tp disebabkan die xde kerana konvo (congrates!)
so mmg pas umah dyana tu terus la kembali ke destinasi sendiri..
pas maghrib terus bertolak...





nilah gamba yg sempat di snaped
ade lg, tp sume dlm camera encik husben
from left : hana, dyana, taz and jijah






yg penting aku kene bahan,
pasal xpenah g uptown danau kota
beselakan...
aku ni kaki wayangla...
hehehe
so mmg asek g mall je r slalunye..
kt mall je ade panggung..

xpe2 kazen2ku..
danau kota akan ku jejak pasni...
encik husben akan membawa aku ke sana time gaji aku dh kua nnt
wahahahaha

aku xterus balik
g wangsa maju
sbb nk jumpe kawan encik husben aku yg menghilang pas kitorg kawen
selepas hampir 5 bln xjumpe
kirenye ni pertemuan semula la..
hehehhe
plannye nk lepak jap je..
tp last2 sampaui kol 2 lebey jugak
sbb teman die layan bola kat kedai mamak

hmmm
okla uols...
aku stop sampai sini je...
yg penting
pas raye ni still aku ngn kazen2 akan berkonvoi ke umah kazen2 kami di sekitar lembah klang and kawasan2 yg terdekat..

rumah yg kene get ready pasni
tentulah umah

kak ayu ngn abang khalid - keramat
.
.
.
Jijah ngn IB - seremban
.
.
.
dan pade kazen yg maseh xsampai umah aku lg konpemla umah aku jgk termasuk dlm konvoi korg kn...
ye x?
hehehhee

so uols, lenkali aku hapdet lg..
papepn...
SALAM SYAWAL pd semua pembace blog aku nih
semoga kite berjumpa lg ramadhan dan syawal tahun depan...

until then u ols
have a nice day and live life to the max!!!

salam
=)

1 comment:

  1. TQ10x sbb dtg jgk akhrnya kazen2ku ni..msak x sberapa pn,klu x wat cm2 kompem jijah x dtg kn..hehehe.xpela next time kna plan btul2 nk brknvoi ni,ps2 stiap srg kna wat open houz..blh cm2??next year tkar menu plak...hehehe...

    ReplyDelete

feel free to share thoughts