Wednesday, September 7, 2011

Raya Punya Hal....

BiLe Aku Mula MeNaiP....

Assalamualaikum w.b.t..
ape kaba u ols pembaca blog aku yg terchenta nih??
hopefully semuenye sehat sejahtera..
lebih2 lagi sempena hari baek bulan baek nih..
Aku rase maseh belom terlambat lg aku mengucapkan:

Get more Hari Raya : Click here

diam xdiam hari ni dh 8 syawal...
hmmmm..
dh puas ke beraye??
aku rase mesti ade yg xpuas lg kn?
xpe, pasni mesti byk korg akan dpt open house invitation...

hmmmm..
aku ni pn dh mule dpt invitation dh nih...
okei..
ekceli arini aku nk share sket setori raye aku tawun nih...
hehehhe...

tawun ni merupakan tawun pertama utk aku dan encik husben beraye bersama as husben n wife
seronok and seronok sgtla..
hehehhee...

dan sempena tawun pertama ni jugak encik suami dh berbaek hati utk menyambut raye di kampung halaman aku dulu...
owh Pontian, Johor..
engkau telah menambat hati encik husben aku..(konon2 la tuh kan)
yeay!!!

sebelum hari lebaran menjelma,
sempatla aku ngn adek2 laen bersoping barang2 raya..
xkire r sama ade barangan peribadi sampai ke barangan umah..
hehehe...

nnt korg layan la pixs yg ade kt bawah nih eyh...
itulah aktiviti kami adek beradek sebelum raya..

yela,
masing2 xde lg persiapan raye..
aku ngn encik husben pn xde lg persiapan raya..

tapi yg xbestnye..
haish...
sakit ati bile ingat tau u ols..
haaaa...
nk tau nape...?

citenye cenggini..
utk raye kali ni kn, mak aku ade anta baju kitorg 1 family ni pd tailor..
kitorg anta bulan mei aritu (perghh, semangat raye kot mase tuh)

tailor tu sebenarnye tailor yg jait baju adek2 perempuan aku utk majlis kawen aku xlama dulu..
die bgtau mak aku yg die akan stop amek tempahan baju raye on may..
dats y la mak aku anta awal giler...
so mak aku antala dlm tgh2 bulan may kan..

kalo menurut cerita,
sepatutnye baju family kitorg sebanyak 9 pasang adalah yg terakhir tailor tu amek...
then supposedly, we all adalah the last customer utk tempahan raya..

nk dijadikan cerita kn...
sepatutnye baju tu siap a week b4 raye o lebey awal kn?
guess what...???
$%^&* (mahap yer nk mencarut xelok utk kesihatan)
die xstart jahit langsung baju kitorg tu kn...

kalo korg, hangen x?
seminggu nk raye nih...
so okla, die kate die bole siapkan...
xpela..

then
mak aku ckpla nk amek 4 ari sblm raye..
pastu kn, kitorg pn g r umah die...
nk tau ape die buat??
kononnye die g bazaar la, apela..
tup2 anak die bitau mak die ade amek tempahan 2o pasang baju lg pas mak aku anta baju tuh..
and baju tu xtau la kan siap ke x...
kalo baju kitorg pn xsiap lg..

pastu die dok calling2 anak die...
aku dh mmg syak something ni..
kate dh dekat, tp sejam gak aku menunggu kt umah kau tukang jahit...
last2 kitorg blah je r dr umah tuh..
pastu elok kitorg balik die call plak kate dh kt umah..
xmcm ape plak la kan...

hey..
org nk buke dh kot mase tuh...

pastu mcm2 la janji manis yg agak kelat dan payau die bgtau mak aku...
last2 u ols tau x ape jd??
pg raye tu kn die call mak aku..
bgtau baju lelaki sume xdpt siap sbb die dpt call mak die sakit...
(tah betul tah tidak..org dh terdesak kn)
seyes..
kalo mak ko sakit kan tukang jahit dh lame dh ko balik kampung kn...
ko xdenye tepon time org nk g semayang raye kn mintak duit baju..
sanggup mintak duit baju dan dtg umah aku...(sbb die tau mak aku nk balik kg ptg tuh)
tu mak sakit ke?
dtg umah aku amek duit je, baju pompuan yg dh siap xde lak nk bg
pastu aku mmg dh menyampah tahap dewa r ngn makcik nih..
naseb baek baju mase kawen aku ritu ade tau..
so pg raye kitorg pn gune r baju tuh..

dan kebetulan mase kawen aritu aku pn byk beli baju..
so recycle jer r...

adek2 aku pn naseb bek ade beli baju jugak..
kalo x, mmg kesian kt diorg...
nilah last time aku anta baju kt ko makcik tailor yg tamak...
ko tamak sgt kn..
org laen jd mangse...
"ORG TAMAK SELALU RUGI"
customer ko sorg dh cabut..
xtau la byk mane lg customer ko yg dh cabut tuh...
bukan nk mendoakan yg xbaek..
tp u ols pk sendirilah kalo u ols kt tmpt kitorg...

hmmm...
utk menghilangkan ketegangan aku nih,
jomlah layan pix kami bersoping xberape nk sakan...
jom cekidaut....

before gerak prepare duit raye dulu...first time ni nk bg..

mlm tuh merayap dulu kt bazaar ngn uptown Pontian

belek2 jgn xbeli plak

haaaaa...hepinye dpt bersoping kn??

ni dh happy sgtla nih

setiap sudut dan tempat korg nk enterprem

sessi pemilihan kasut raye...

nilah budak yg sebok membelek kasut raye

pilih jar kueh plak

membelek barang2 laen

membelek barang2 laen


sambil2 ber 3G plak..

juadah buke puase

nk sambung soping lg

mencari henbeg aku plak

hmmmm u ols,
begitulah ceritenye...
utk cerite raye maybe aku akn share next entri...
ni aku nk stop dulu..

till then,
live life to the max and have a nice day.
salam




No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts