Thursday, October 20, 2016

Hospital Thingy - Done!

Assalamualaikum,

List barang baby
- baju (siang dan malam)
- bedung
- barut
- pampers
- topi
- tuala
- baby wipes
- botol (optional)
- bantal baby
- mittens and booties

List barang Umi
- kaen batik
- baju tshirt
- baju balik
- stokin
- underwear
- maternity pad
- stokin
- tudung
- sweater
- mustajab
- toiletteries
- tuala

List barang Abi
- tshirt
- kain pelikat
- tracksuit
- boxer

List barang Sonshine
- set baju
- pampers
- botol
- susu
- toiletteries
- tuala

Antara list aku buat untuk kami sekeluarga...
banyak sket dari org laen kot...
hahaha

untuk barang2 baby, belajar dari pengalaman lepas...
buat sume nih utk kesenangan bersama....

kite buat win-win situationla kan...
sbb last time, aku xbuat mcm nih...
pastu laling temok tanye satu2 kt aku...
even sume dah ade dalam beg mase tu...
tp xtaula die pn ikut kalut ke ape sbb jadi abi kan...
hehehehe...

since bende mcm ni memudahkan...
aku nk try apply la kan...
hasilnye kite tengok la nnt...
menjadi ke tidakkk...


so aku dah sort everything ikut keperluan...
utk LR dan baju balik...

since xtau timing beranak nnt kan...
utk LR aku bekalkan 2 baju (siang dan malam)

so utk baju balik plak, aku prepare utk siang dan malam...
pastu masuk dalam zap bag...
siap tulis list kat situ...
niatnye nk memudahkan kan...

so nnt laling temok just amek dari dalam beg ikut situasi la...
dapatla aku rehat sket nnt lepas deliver...
HARAPNYE la...
sbb based on experience, lepas beranak dulu aku xtdo pn..
sbb nk pegang anak...
aku xtau mcm mane aku bole lawan ubat yg patut buat aku tdo plus penat sebab contraction aku yg almost 2 hari tu...
tu namenye penangan seorang anak kan??
heheheh...

utk umi ngn abi masuk 1 beg je mcm nih...
sonshine pn satu beg...


dan ade few things lagi la..
mcm thermos, makanan kering..
sume2 tu la...
but overall, hospital thingy DONE!

so, mintak doa uols semoga aku selamat melahirkan E2...
sihat dan selamat kedua-dua kami...
amiin...

till then,
live life to the max and have a nice day
salam...

No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts