Monday, October 17, 2016

Ter-Rajin Sangat! D.I.Y katenye...

Assalamualaikum,
nak sambut org baru kali nih....
meronta-ronta hati nk buat sendiri...
dari set tilam, alas tilam, selimut, barut, bedung...
hati ni mmg meronta-ronta nk buat semua...
xmacam masa pregnantkan sonshine, sume tempah org je...

so, plan punye plan...
aku start cari kaen mase awal2 pregnancy...
mase tu baru nk masuk 3 ke 4 bulan kot...
pegi kedai kaen mabuk2...
kebetulan mase tu mak ngn adik2 aku datang sini....
sebab xtau jantina, so beli sume wane...

hasil tangkapan di Nagoya...
percaya atau tidak...
akibat kekobaran itu...
sampai beli mesin jahit mini tu ha....
xkesahla mini pn minila...
janji bole dapat ape aku nak buat kan....
sebab tengah excited....
beli kt Lazada je...
murah la jugak...


so, jom cekidaut antara aktiviti mak buyung yg dibuat secara berperingkat nih...
ada antara barang2 ni, aku buat sekali utk sonshine...
bukan ape, risau die mengacau nnt adek die punye kan...

siap potong dah set tilam dan alasnye sekali
sebelum puasa aritu siap potong

jahit base bantal2 dan tilam dulu sbb ni yang paling senang... 
sesi menjahit sarung2 plak
barut..abaikan jahitan xkemas tu yer...maklumla, lame dah xmenjahit
siap!
selimut
selimut sonshine in the making!
selimut sonshine siap!
kain minky and flannel cotton
selimut E2 in the making
selimut E2 siap!
sessi memasukkan kekabu ke dalam tilam dan bantal2
 seronok bile tgk hasilnye...
walaupun xmacam tukang jahit professional, but who cares...
i am proud of myself...
bukan senang wooo org bekerja nk curi mase buat sume nih...
tambah2 aku jenis keje shift...

utk info, aku start menjahit mase kandungan aku dah masuk 6 bulan lebih...
sampai jenuh pinggang aihhhh nk siapkan sume...
mase 7 bulan baru masukkan kekabu dalam tilam dan bantal...
hehehehe..
gigih xgigih la buat sume sendiri...
later aku share gambar2 bantal once baby dh gune ye....
sbb bantal2 sume dah kt kampung...
hehehehe...

ok, till then, 
live life to the max and have a nice day...
salam

No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts