Tuesday, March 7, 2017

Bulan Bintang Kesayangan

Assalamualaikum,

4 tahun....
jarak 2 beradik...
ramai jugak bertanya bagaimana penerimaan banglong mase dapat tau die dah ade adek?
syukur Alhamdulillah...
dari awal die datang lawat aku kt sepital, tunjukkan adek die...
die mmg sangat happy...
mase tu aku risau jugak...
maklumlah, selama ni sorang..
tetibe ade kawan..
takut die buat perangai je la....
die tengok je adek die...
tapi xberani nk pegang or kiss,,,

lepas keluar hospital...
bile nampak umi banyak spent mase dengan adek die...
baru perasan die laen sikit....
yelah, die nak attention...
tapi umi bz dengan adek...
agaknye mase tu baru die tau kasih sudah terbahagi dua...
die kene share mostly in everything...

aku ingat lagi, 
awal2 aku panggil banglong utk datang kat aku..
sbb aku nk suruh die kiss adek die...
tapi die cume tengok dari jauh je...
gaya bawak diri gitu....
mase tu Ya Allah, meruntun hati nurani aku...
memang aku rase kesian..
aku tanak die rase die kene sisih...
tapi mase tu aku xlarat nk fokus dua2...
disebabkan aku bersalin czer...
pergerakan aku mmg terbatas...

tapi Alhamdulillah,
hari demi hari semua berubah..
less than a week banglong dah nk menggomol, kiss, peluk si adek...
cume masih memerlukan masa utk tau batas...
yelah, kenela ade batas...
sbb si adek masih fragile u ols....

sehingga harini...
aku suke sangat tgk perkembangan diorg...
walaupun kadang2 seriau darah umi nengok cara die melayan adek die....
celik mata, soalan wajib tanye...
mane adek?
pastu bangun cari adek...

aku masih belajar...
kalau bole, tak nak die selalu dimarahi...
tak nak buat die rase tersisih...
tak nak buat die rase adek die penyebab sume negativiti yang die dapat dari umi abi...
TAK NAK...
and frankly, it is not easy
especially utk anak yang mmg lama menunggal...
very2 not easy...
please doakan aku...
kerana merekalah dunia aku...
my bulan dan bintang....

day 2 - bulan nk tdo dengan umi...tapi umi dok kepit ngn bintang
cubaan nk pegang bintang
bulan's first kiss
beri peluang pegang bintang



nak maen play gym sesame

wajib cari bintang bile bangun tdo
doa aku, semoga semua parents di luar sana bole menjadi parents yang adil kepada anak2 mereka...
mari sama2 kite pikul tanggung jawab utk membentuk amanah ini..

till then, 
live life to the max and have a nice day
salam...

No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts