Wednesday, November 8, 2017

Phone Restored

Assalamualaikum,

aku murung, lame tak update belog nih
aku dah start balik niaga online, tapi arini aku taknak share pasal bisnes baru aku nih.
well, arini aku nak share pasal phone aku yg ter-restored dengan factory setting *heavy tears*
.
bende ni jadi 2 minggu lepas rasenye.
as an iphone user, kan ade apps name find iphone tu.
aku p gatai nk delete phone aku kengkonon mase tu tgh merajuk ngn laling temok
so nnt die tak dapat la detect ke ape ke kan..
hahaha, mcm ape dah perangai mase tu
so aku tekan jela bile kua pop up message tu
tak bace..
.
so mebi sbb mase tu bateri aku low, so die takde pape la mase tu.
elok balik umah mlm tu, charge phone, and suddenly die ter restart.
aku ingt update ke ape ke.
sekali dalam doploh ke setengah jam (tak perasan) tetibe die kua "HELLO" "HOLA" segala bagai tu
aku cam, errrr ape nih?
.
sekali tetibe baru perasan lepas tu wallpaper dah bukan muke anak2 aku..
HUAAAAAAAAAAAA
T______T
menjerit aku tanye laling temok, "WHAT HAPPENED TO MY PHONE?!!!!!!!"
mmg melalak mak nok...
.
laling temok cakap ni die restore ni..
"umi buat ape nih, umi ade tekan pape ke?"
"umi takde tekan papepun. cume tadi umi delete phone umi dr find iphone tu sbb tanak abi trace umi" jawab aku jujur sejujurnye
"hmmm, kalau umi dh sentuh kt situ mmg die restore la. delete kt situ bukan delete phone, tu die delete or wipes out sume content dalam phone umi. kalau umi select imac pn die delete sume dalam imac tu jugak" explained laling temok panjang lebar.
.
berjurai air mate aku, sampai sembab bengkak segala tok nenek la mata aku malam tu
gambar aku ade 5ribu lebih...
gambar anak2, gambar family, gambar bisnes, gambar manja2...
lepas tu aku tgk la kt icloud...
laling temok cakap, dengan size icloud tu, tak mampu nk simpan gambar aku ebanyak tu..
lagi luluh hatiku.
.
padan muke aku, nk merajuk sangat kan..
lepas tu rase kan padahnye...
lepas ter-restore tu, mmg aku seriau nk install find iphone tu.
hahaha..
padahal bukan salah apps, tapi salah aku..
.
sampai arini aku menyesal tak berlagu..
bile kenang gambar2 family dalam tu tak sempat transfer.
even skang nk amek gambar pn kene terus transfer..
takut aku KEBIMBOAN lagi..
hahahahaha
.
in shaa Allah, nnt aku share sedikit sebanyak new bisnes aku.
and ade few story yg masih dalam draft tunggu nak publish.
.
till then, 
live life to the max and have a nice day
salam

No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts