Thursday, May 6, 2021

New Beginning - Part 2

Assalamualaikum,

wow!! 
i come back after 1 year from my last entry.

when i worked as Dental Assistant, masa tu aku dah survey keadaan Bintang macam mana.
slow down dia punye penyusuan. 
Ya, Bintang masih lagi menyusu badan waktu tu.
Alhamdulillah, everything went very well dengan dia punye wean off phased.

Lepas dia weaned off, aku start terdetik untuk mula bekerja di kilang.
tak kisahlah as operator pengeluaran sekalipun.
masa ni aku memang cakap pada Allah, aku tak kisah ya Allah kalau kerja dari bawah semula.
asalkan aku bekerja..

Bulan Januari aku fokus pada sesi persekolahan Bintang.
aku pantau keadaan macam mana.
dalam masa yang sama tunggu panggilan dari klinik if they need my service.

Banyak urusan aku dapat laksanakan dalam tempoh sebulan tu.
suatu hari aku contact kawan seuniversiti aku.
tanya tanya if tempat dia ada vacancy atau tak.
dan kawan aku cakap, dalam quarter two akan ada satu project baru masuk.
lepas tu kawan aku minta untuk aku bagi je resume aku pada dia.

esoknya aku terus bagi resume aku pada kawan aku tu.
dan petang tu HR dari company tu call untuk interview the next day.
tapi masa tu aku ada hal sikit di daerah laen, so aku mintak rescheduled.
setiap hari selama beberapa minggu aku follow up untuk tarikh baru interview.
aku memang nak sangat kerja kt company tu.
banyak faktor kenapa aku nak kerja di company tu.

sebabkan dah terlalu lama menunggu, baru aku start apply lagi untuk other vacancies.
aku login pesbuk dan ternampak banyak pos kerja kosong.
aku ambil emel dan segala contact yang aku nampak.

aku emel terus resume aku.
ada beberapa company lagi yang tinggal.
masa tu aku dah mula berpinar kerana terlalu lama menghadap laptop.

so aku sambung untuk buat keesokan harinya.

-bersambung- 



No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts