Sunday, May 30, 2021

New Beginning - Part 3

Assalamualaikum,

The next day, i checked my email first if there is any answer on my applications before.
No answer.
Later on, aku pun meneruskan untuk apply keje pada balance list of vacants job yang aku dah jot down.
Once done, aku still maintain follow up dengan company yang masih tergantung untuk face to face interview ni.

then my day goes on as usual.
sampailah around 5 pm something i received an email from 1 manufacturing company that i applied.
they offer me to attend an interview at their premise on the morning next day.
Alhamdulillah..
another chance...

Next morning, i am prepared for the interview.
sesampainya di tempat interview, aku memang dah serahkan urusan aku pada Allah.
Allah nampak usaha aku.
Allah nampak semua yang aku lalui.
aku just harap ini adalah rezeki aku untuk mula balik karier aku.
Aku apply position lain, tapi setibanya di sana aku telah dioffer untuk position lain yang lebih kepada bidang aku.
Ya Allah, syukur....
around 1 hour later, both interviewers ask me when will i start?
i was like, seriously?
A.S.A.P
Alhamdulillah, rezeki

Finally, rezeki aku di sini.
As System Coordinator.
Selepas beberapa hari aku melapor diri baru aku dapat panggilan interview dari tempat yang memang aku betul betul nak kerja di sana.
tapi selepas berbincang dengan keluarga, aku terpaksa menolak kerana logistic.

in shaa Allah, kalau ada rezeki, boleh apply tempat baru.
diam tak diam lepas dari tarikh tu sekarang aku dah bekerja di sini lebih setahun. 
dah siap tukar department juga.
position masih sama, cuma job scope berubah.

Mungkin gaji tak sebesar sebelum ni, Alhamdulillah semua aku rasa cukup.
sebab Allah tarik nikmat aku dan buat aku jatuh terduduk sekejap.
tapi sebenarnya dia nak kite belajar untuk menjadi sederhana dan tidak melebih lebih dalam semua hal.
Maka nikmat Tuhanku yang mana lagi aku nak dustakan?

Korang yang baca ni pun, sudilah kiranya mendoakan yang baek baek buat aku dan anak anak.
so lepas ni boleh sharing bab laen pulak kan..
hihihi

till then, 
live life to the max and have a nice day.

salam.



No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts