Monday, January 16, 2023

Check-In Ward 2.0 - part 4

Assalamualaikum,

Aku nampak nurse berlalu dari katil Bintang. Aku masuk ward dan Bintang masih nyenyak tidur. tak menyedar. mungkin sebab malam sebelum tu tidur tak lena dek batuk batuk. Akak di katil sebelah pun cakap, lama tidurnya. diperiksa dengan nurse pun tak bukak mata. aku kemas dan susun apa yang dah dibawa.


Sekitar pukul 4pm ada minum petang. dikejut kejut tak bangun juga bujang kecik ni. Bintang cuma bangun waktu makan malam diletakkan dalam pukul 5.30pm. cliche makanan hospital, sikit je dijamahnya oleh kami 2 beranak.

pukul 6.30 cenggitu, aku nak mandikan Bintang. tapi nurse cakap better jangan mandikan. lap je. kalau nak mandi pun mandi air panas. hmmm.. first time handle anak mandi tangan ada drip. nak bukak baju pun ada teknik dia. mula mula tu nurse yang ajar macam mana nak buat. hahaha.. Bintang bisinglah kenapa mandi pun nak kena pakai drip tu. hahaha. baru tau rasa bila tak boleh nak meligat.

nak mandikan dia pun bukan mudah. banyak dramanya ye.. aduyai. nak pakaikan baju, aku buat sendiri macam mana nurse ajar mula mula tadi. ewahhh... first time buat sendiri kompemlah berbelit belit... hahahaha... sebab masa ni takut takut lagi. pestaim kannn...

pukul 8 lebih dah rasa lapar. adududududu.. makanlah roti dan biskut. masa ni tak terfikir nak order foodpanda or grab. tak terpikir langsung.

Hari pertama berlalu, rutin setiap 2,3 jam. rutin checkup, makan ubat, dan neb. penat weh yang neb ni.. barai mata aku time tengah malam.. hahahaha

Bintang pun sibuk dengan mainan yang dibawakan.

to be continued...


No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts