Tuesday, January 24, 2023

Check-In Ward 2.0 - part 5

Assalamualaikum,

masuk hari kedua di hospital, nampak tanda tanda Bintang dah mula tak betah. yelah, pergerakan terbatas. ubat kena makan ikut masa. seperti dijanjikan, harini aku akan bergilir untuk jaga Bintang. aku harapkan seharian dapat pass baton.. tapi... sangkaan meleset. cumanya untuk beberapa jam sahaja. 


dalam pukul 11.30 pagi aku dah bergerak balik ke rumah. siapkan apa yang patut. basuh itu ini. harapan nak berehat tinggal harapan. sebab terkejar-kejar. aku entertain Bulan yang mengharap dapat jumpa adiknya. sambil sambil mencari barang untuk topup apa bekalan yang kurang kat sepital tu. cari sikit menan untuk dibawa sebab Bintang dah fasa tak keruan di ward tu. hahaha


kalau ikutkan keesokan harinya, aku dan BulanBintang akan menghadiri kenduri. tapi terpaksa batalkan plan dan hanya Bulan yang pergi dengan mak and adik adik aku.

Petang tu aku ke sepital bersama Bulan, sebab dia nak tengok Bintang. tapi, sewaktu sampai ward, Bintang tengah tido. maka Bulan tengok je dari luar. dan kemudian dia Balik bersama penjaga Bintang yang available cuma untuk beberapa jam tu sahaja.

hari tu juga ramai budak budak dalam ward dah boleh discharged. Bintang pun dah mula bising nak balik bila tengok lagi ramai yang balik. malam tu, dia start meragam sebab nak balik. makan tak mau. semua pun tak mau. lastly, kebetulan mak aku datang dapatlah tengok Bintang dari tingkap. dapatlah bekal asam pedas. baru selera dia nak makan. Alhamdulillah. malam tu, aku berdoa supaya esok Bintang dah boleh discharge and boleh bernafas tanpa bantuan oksigen.. malam tu..

to be continued…


No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts