Friday, May 26, 2023

Check-In Ward 2.0 - part 6

Assalamualaikum,

malam tu, Bintang refused dengan semua treatment. taknak makan ubat, taknak neb. meragam nak balik. 
treatment tengah pagi yang aku paling rabak. sebab nak kena neb, tapi Bintang tak mau langsung buka mata. mengenali anak aku, itu antara salah satu protes dia kalau dia tak mau. hahahaha

so, keesokan paginya, doctor suruh cuba stopkan penggunaan oksigen. kalau bacaan okay tengah hari tu, bolehlah discharged. then lepas mandikan Bintang, aku minta untuk cabut drip pula sebab Bintang dah start membuat percubaan beberapa kali cabut sendiri. nurse benarkan dengan consent. once cabut drip, bebas sebebasnya berlari, berkawan, tak hengat duniya. Alhamdulillah...

              

Setelah beberapa hari, baru nampak Bintang "hidup". hahaha.. the best moment, tengah hari tu, kami dapat confirmation Bintang dah boleh discharged!!! ALHAMDULILLAH.... 

     

sementara tunggu surat discharged tu, aku pun terpaksa melayan Bintang yang dah memang eksaited asyik nak keluar pintu wad utama dan bikin havoc dalam ward. hahaha

bila dipanggil untuk buat pembayaran, aku pesan pada Bintang untuk tunggu aku dalam ward dulu sementara aku uruskan semuanya dan ambil kereta ke depan ward. terima kasih nurse dan kawan katil sebelah hospital yang tolong tengokkan Bintang semasa ketiadaan aku.

dalam lebih kurang setengah jam selepas buat pembayaran, aku balik semula ke wad. dan masa ni, Bintang dah start taknak jauh jauh dari aku. haaaa itulah perangai anak bongsuku. jadi susah aku nak keluar masuk wad untuk angkat barang barang masuk ke kereta. memang dia nak melekap je ngn aku masa tu. sampai nak kene sign discharged form pun masih melekap. 



once settled, Alhamdulillah..... baliklah kami dengan gembiranya. setibanya di rumah, reunitedlah BulanBintang umi dan kazen kazennya. 

banyak yang aku belajar untuk kali ni... walaupun sorang sorang, aku rasa kali ni lebih bermakna dari Bintang admit ward tahun 2017 dulu. susah atau senang, tetap aku sorang sorang yang menguruskan anak anak. menguruskan dan menjenguk sahaja adalah 2 benda berbeza sama sekali. apapun, semoga anak anakku dijauhkan dari segala penyakit yang memudaratkan. THE END.


till then, live life to the max and have a nice day.

No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts