Thursday, March 7, 2024

Bintang dah Bujang (Part 3)



Assalamualaikum,

tepat pukul 6 petang, 23.12.2022, Jumaat..
Bintang selamat dikhatankan.
fuhhh... a journey to remember..
1st time join anak khatan dan banyak ragamnya.

 

sepatutnya appointment pukul 4pm. 
disebabkan Bintang yang takut takut, sesi jadi lambat.
terjadilah sesi pujuk memujuk Bintang.
Aku insist nak buat hari yang sama jugak.
setiap percubaan semua gagal.
apa dia nak semua aku cuba adakan. 
nak susu, aku belikan
nak jajan aku belikan
tapi sekejap je, nak mula prosedur maka tangisannya pecah.


doctor cakap takpe, sebab petang tu dia sorang je yang khatan..
sebab tu doctor relax je. aku yang tak relax masalahnya. hahaha
then, we decided untuk proceed jugak dan Bintang dipegang oleh kami parents dan pembantu klinik.
tangisan jangan cerita..pecah sepecahnya..
almost satu jam, Alhamdulillah semua settle.
tak dan amek gambar, sebab dia tak mau.
gambar semua muka mewek. hahaha


selesai prosedur, kat luar masa tu hujan selebatnya.
mujur masih ada bius lagi masa tu
so bolehlah lari larian dalam hujan
masuk kereta, Bintang ketiduran.
penat barangkali
sampai di rumah terus pergi tandas.
aku yang panik.
nak kemana tu?
nak buang air kecil katanya
wahhh mak impressed.
sebab Bulan dulu khatan, takut takut nak buang air.
tapi Bintang steady...

so lepas tu, aku terus lapkan badan.
sediakan tempat tidur dan Bintang pun sambung tidur.

Alhamdulillah, urusan Bintang dipermudahkan.
prosess nak jaga..
next entry okay..

live life to the max and have a nice day
xoxo 

No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts