Monday, November 14, 2011

Chef hujung minggu

BiLe Aku Mula MeNaiP....

oke..
arini aku nk share cite sket..
alkisahnye aku ni dh lame x memasak...
adela lebey sebulan kot xberasap dapur aku...
kalo bz keje - alamatnye makan kt lua la..
kalo bz berjalan - lagilah mmg mkn kt lua...
kadang2 umah ni rase cm persinggahan je utk aku ngn encik husben...
oke, mcm dh ke laut...
haaaaa...
pe plak chef hujung minggu nih??

ekceli mase raye korban baru nih...
aku adelah dpt agihan daging korban dari pihak masjid kt kampung aku - pt.semerah
rezeki yer...

jadi alkisahnye..
sayangkan daging korban tu kalo xdimanfaatkan...
nk masak sume..
utk 2 org
sampai sebulan lg pn belom tentu abes..
jd mule kepala aku yg bijak ni mengeluarkan mentol warna putih...

resepikutip dr encik gugel..
WAJIB yer melalui die nih..
kalo x, ke laut la rasenye daging tu nnt..

nk tgk aku masak ape?
jom cekidaut pix bwh...

ade kobis

nilah daging korban tu..

suku ni buat masak kicap

so ni hasilnye - coleslaw

ni blekpeper sos

haaaaa...dh masak dh ni..

apela aku nk masak ni agaknye

so inilah hasilnye...
beef steak + coleslaw + blekpeper sos + fries

so nilah jdnye bile taz dh ddk kt dapur...

ingat lg dulu,
ade org ckp tp bukan kt aku..
katenye aku blaja tinggi pn ddk dapur jugak...
jadi arini kalo org tu bace...
aku mmg rindu ddk dapur...
lg2 bile dh kawen nih...
so kalo ko xsuke, nyah ko dr depan mate aku..
(kalo ade depan mate akula)

oke,
kerepek merepek dh...
aku stop dulu

life life to the max and have a nice day...
salam u ols
=)

2 comments:

  1. waaa..,blh wat ni.ade sebekas lg dging kt fridge aku,tu pn yg 1 lg dh bg kt kwn aku..byk giler kt kg aku dpt!!haha..rezeki....

    ReplyDelete
  2. buat la...sbb pikir kan tu daging korban je..kalo aku beli sendiri tah bile tah nk masaknye...hihihihi..

    ReplyDelete

feel free to share thoughts