Friday, December 28, 2012

ape adek2 dpt??

BiLe Aku Mula MeNaiP....

salam jumaat utk semua pembaca blog aku nih...
dlm mase beberape ari, sessi persekolahan akan bermula..
dan xberape lame dulu, keputusan peperiksaan darjah upsr dan pmr dhpun diumumkan kn...
pada anak2 yg berjaya, tahniah diucapkan..
pada yg ok2 je, xpe..usaha lagi di mase hadapan...
ai pn dulu antara org yg xberjaya pn...
tp yg penting after this adek2 sume belajar bersungguh-sungguh utk mase depan adek2 sendiri...

utk yg berjaya pasti gembira..
malah kegembiraan turut dirasakan oleh mak ayah kn??
hmmmmm...
kalo anak dh berjaye, mesti akan ade hadiah yg akan diberikan....
:)

mase zaman aku dulu, kalo dpt mountain bike, bmx dh kire mewah la tuh...
xpn dpt kete control...
fuhhh..heaven...
for my experience, ade antare kawan2 aku aim 4A (mase tu 4A lg UPSR) utk dptkan kamera...
hah, uols bole bayangkan la kan kamera zaman 90an tu camne...
pakai filem kodak tu lagi...
huhuhuhuhu

tp budak2 zaman skang sgt bertuah...
yer bole aku katekan BERTUAH...beruntung..
sume2la...
kalo tanye pada adek2 yg nk amek UPSR kalo diorg berjaya dpt 5A ape hadiah yg diorg nk sebagai ganjaran...
rate2 akan mintak tab la, henpon la, DSLR la...
just name it..
mostly nk yg ade brand je..
samsung, apple, nokia, nikon, canon, sony hah macam2 lg yg ade kt pasaran...
rege kemain beribu...
poning mak nak....
haiyoooo...tu baru adek yg UPSR..
agak2 kalo adek2 yg amek SPM tu mintak ape plak eyh???
hehehehe...

kire anak2 zaman skang untung sgt..
aku nk ade tab sendiri pn mkn mase...
huhuu
diorg hanye dgn berjaye dlm periksa jer...

tp as for my opinion, aku rase hadiah yg sepatutnye dijanjikan adelah mengikut kesesuaian umur...
supaya mereka tidak terleka...
mmg betul la mereka berusaha keras...
tp biar setimpal dgn umur mereka...
tp ini pendapat aku la kan...
xde rase iri atau pn ape...
just sharing my thoughts...
hehehehe

huhuhu..
so pada parents2 kt lua sane, kalo nk memberi adiah, biarlah mengikut kesesuaian umor anak anda...
hihihihi...

okelah u ols, aku stop sampai sini je..
live life to the max and salam

No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts