Tuesday, December 18, 2012

tanda2 baby boleh menrima mknn pejal

BiLe Aku Mula MeNaiP....


 salam sume...
pening pale memikirkan mknn yg sesuai utk sonshine aku nih....
next month he will be 6-months-old
(cepatnye mase berlalu)

dan this is the right time to give him some food.
usus baby dh bersedia utk menerima dan mencerna mknn pejal pd usia nih...

ekceli aku adelah bace beberapa blog dan mencari sedikit infor pasal nih... 
tp bole jgk korg refer pada baby center

ape yg dpt disimpulkan
berikut adalah tanda2 yg ditunjuk oleh sonshine aku la
• boleh mengangkat kepalanya dan mengekalkan posisi itu
• duduk dengan baik apabila dipegang
• melakukan pergerakan mengunyah
• telah naik berat badan secara sihat
• amat berminat dengan makanan yang aku sedang makan

so skang poning la kepale aku nih...
anak dh bole start mkn... 
tp xtau plak nk start mknn cmne dulu..
either formula (cerelac, heinz, dll) or buatan sendiri mcm bubur
mknn ape la yg sesuai utk permulaan nih...

so para emak2 out there,
can you help me 
and give me some advice..
dlm pale otak aku ni nk bg bubur...
tp izit oke??
give me some idea please...
wink..wink..wink..

have a nice day and live life to the max...
salam

No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts