Saturday, February 22, 2014

aku dh insured la

Assalamualaikum,

aku benci dijadikan prospek..
especially dari insurance agent..
kadang2 thru call, direct approach, mall segala bagai approach..
hate it..
eventhough nature diorg mmg gitu...

i am insured la..
sometimes bile aku bitau aku dh insured, still nk promote lagi..
and kalo offer tu dr syarikat penginsurans laen...
lagi galak..
again, I AM INSURED!

saje je nk setori..
laling temok adelah ex agent,
dari zaman aku study lagi die dh jadi agent...
aku penah folo die g personal coaching b4 he tooks exam..
aku penah folo die g jumpe client..
aku penah folo die tgk client yg nk claim, bg claim sume2 nih...
sampai kadang2 kitorg gaduh sbb aku jemu dan muak dgr bende same everytime die jumpe client...
melainkan kalo client die tu lelaki hensem..
baru aku oke..
hahahaha...

NAK DIJADIKAN CERITA..
aku ni typical malay yg xsuke insurans
yelah, 
spent duit pd bende xnmpk kan??
macam mane aku bole terjebak utk diinsured???
haaaa..
inilah best part dlm cite nih..

I WAS FORCED to insure myself...
by my boipren kesayangan..
he said, selagi aku xde insurans...
die xnk kawen...
berat wei mase nih...
pehal plak ko nk pakse2 kan??!
then after the explanation antaranye berbunyi macam nih,
"aku xkaye..xnaklah nnt ble dh kawen, ko terlantar saket kt katil sepital ke kt umah ke, aku sibuk mintak bantuan or cari duit sebab nk cover expenses ubat n bil2 sepital..."

company aku keje skang provide staff insurance..
so melihat kemudahan menggunekan medical card...
ape die cakap, so aku pn termakan la..
then sebab mase tu die agent kan..
so agak mudah la utk aku..
gaji ke 2 aku, aku dh start dgn insurans aku..

skang ni kami suami isteri ade 2 insurance coverage...
company insurance dan personal insurance...
sonshine kami xinsured lagi...
mmg plan nk insured kan..
tp sampai arini pn die xde personal insurance...
disebabkan umi abi die ni terlebih bajet pada monthly commitment..
so far, die gune my company insurance...
bile dh ade allocation budget utk insurance die...
then baru bole insuredkan die..

sebelum aku benti keje kt current company..
i'll make sure die akan ade personal insurance...

now laling temok pn dh xjadi agent dh..
he quit already due to some issue..
but i still like the idea of forcing ur spouse to be insured before get married..
so aku nk prektikkan pada anak2 ku kelak utk make sure each menantu dan cucu cicit aku diinsuranskan...
utk kesenangan di saat susah..
hehehe...
so be prepared la sape nk jadi menantu aku nnt..
muahahahahaha


live life to the max and have a nice day
salam

No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts