Friday, February 21, 2014

Malas masak pn nk cite ke??

Assalamualaikum,

pasal lame dh xupdate blog kan..
so arini aku nk share something...
aku memang SANGAT JARANG memasak...
seriously..
dalam sebulan tu kadang2 mmg xmasak langsung utk kami..
kecuali utk sonshine la kan...
 
kenape aku jarang masak?
SEBABnye adalah aku bekerja shift...
2 shift - pagi dan malam..
so kalo minggu tu keje shift pagi...
nk diikutkan, mmg sempatlah kan balik tu nk masak sume...
TAPI, sonshine akan bersama-sama "menolong" la kt dapur tu..
BAHAYA sebab die dh pandai menggapai periuk kuali atas dapur..
selagi aku xkedepan..
selagi tu die akan keluar masuk dapur...
 
LALING TEMOK?
paling awal die akan sampai umah selalu kol 630pm or 7pm..
balik2 penat...
maklumlah naek moto shah alam - seri kembangan
nk layan anak pun die kene relax dulu...
so kesudahannye, mmg makan kt lua la anak beranak..
SETIAP HARI...
 
kalo keje malam, mmg konpem la akan makan kt lua..
waktu aku break...
 
WEEKEND?
kitorg jarang ade kt umah..
selalunye, aktiviti hujung minggu, kami bawak sonshine keluar..
kadang2 kalo aku masak pn mmg simple utk anak bujang aku la..
kadang2 aku cakap kt laling temok, kesian die..
sebab ari2 makan kt kedai..makan kt lua..
rasenye banyak kali gak dh kene sound pasal makan kt lua nih..
huhuhuhuh...
dari mule kawen bole kire la bape kali aku masak kt umah..
hahahaha...
 
Alhamdulillah, laling temok sendiri xpenah bising pasal makan kt lua..
ALASANNYE, die dapat control pemakanan die..
sebab die kate kalo aku masak, die mmg nk makan sampai abes..
hahahaha..
 
oke, skang ni umah aku ade adek aku duduk sekali..
sementara die ade kt umah ni, maka rajinla aku memasak kt umah kalo keje pagi..
CERITENYE...
laling temok bitau, ade member opis tegur badan die naek mencanak-canak...
hahaha
so die cakap, mane xnaek, ni hasil 3 ari makan masakan isteri..BARU 3 HARI, KALAU 30HARI..
macam mane plak badan die...
dan skang die mule nk masuk gym semule...
 
hahaha..
oke, bkn salah aku la kan kalo badan die naek mencanak-canak..
dats y la kemalasan masak aku ni aku jadikan satu hobi..
BUKAN SEBAB APE PUN..
sebab nnt laling temok asek nk masuk gym je..
ai xsuke berjauhan lame2 dari die..
ahahhahaha
 
itu jela aku nak share kali ni..
entry asal ade...
hahahaha
 

ayam kampong ayah goreng berempah...
abes laling temok makan sorang...
hahahaha..

okela, lap air liur tu...
live life to the max and have a nice day
 

No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts