Friday, June 5, 2015

SUPERMAK

Assalamualaikum,

aku macam isteri2 laen...
tak suke kalo suami kene outstation...
ke, aku sorg je yang xsuke..
hehehe..

aku mmg sangat2 dependent ngn laling temok...
sbb i chose to depend on him...
isteri yang baek akan selalu bergantung pada suami..
untuk menunjukkan betapa kite memerlukan suami kite...
(mcm pernah baca ayat ni kt blog seseorg..maap kak, kopipes)

so everytime die inform kene outstation je...
terus jadi xkeruan aku...
hihihi..
dasar mengada kan...
well...

dalam kes aku...
kalo laling temok xde...
memang patah sayap, patah kaki aku dibuatnye...
sebab, selalunye die lah yang handle segala-galanya...
beg anak ke umah baby sitter, melayan anak, buat susu anak, tukar pampers anak...
kirenye, bab2 sonshine sume aku bole harapkan die la...
sbb aku selalu pegi keje lenggang kangkung je...
keje aku every weekdays hanya masak makanan sonshine dan hanta ke umah baby sitter je...

kadang2 die kene outstation seminggu...
pernah la paling lama 2 minggu..
tu mase kene pegi Gaza...
tp aku duduk umah mak aku kt kampung and keje dari umah..
xrase sangat la...

cume skang ni aku lebih suke duduk umah sendiri..
haaa...
kelam kelibut kau..
handle anak sorang2..
aku keje shift kan..
so aku dh penah merasa handle anak sorg2 utk kedua-dua shift nih...
kene outstation seminggu mase aku keje malam
outstation 4 ari mase aku keje pagi...

betul2 jadi supermak kalo laling temok xde...
mase aku keje malam...
mmg aku amek sonshine lepas abes waktu keje la (around 2315)..
penah sekali mase amek tu, sonshine mmg baru bgn tdo..
so u ols bayang la keadaan aku, penat balik keje ingat balik nk tdo..
last2 terpaksa menahan mata sbb anak tgh segar bugar...
last2 aku pasangkan ipad je nk elak die maen lari2 dalam gelap...
pastu esoknye kene bangun mcm biasa utk siapkan makanan anak and barang2...
mmg xde nk bawak g taman ke ape ke...
b4 g keje tu kalo dpt lelap kejap mmg dh heaven sangat..

kalau laling temok outstation time aku keje pagi..
ingatkan lagi senang nk manage...
tp tidak semudah itu...
huaaaa..
aku lagi superpenat dari jadi supermak...
pkl 5 dh bangun utk masak2 makanan sonshine siap2 barang sume..
kalo dpt lelap jap tu after subuh dh hebat la tu..
tp selalu xdpt pn...
sbb nk buat susu, tukar pampers...
siap diri sendiri, pastu kene hadap jem 2 tempat...
balik keje pn same..
kadang2 skip makan malam sbb dh penat sangat...
kol 10 malam aku dh paksa sonshine tido..
walhal sebelum ni kol 11 lebey pn leh rileks2 lagi tgk tv..
bole la bawak sonshine keluar..
satu keje plak nk handle die..
last2 mmg same je la..
pegi balik umah baby sitter je..
xde ke mane...
kesian betul kt die..

bile dgr bunyi kete kt depan umah je..
sengih sampai telinge u ols..
mcm hilang beban kt bahu...
saviour dh balik...
hahahhaa...
masuk2 xsempat duduk..
aku dh ngadu itu ini..
hahahhaa
  lepas tu mule la rutin mcm biasa sebelum laling temok outstation...
HAHAHAHA....

so u ols macam mane plak...
adakah anda wanita independent or dependent?
salute aku pada single mother kt lua sane..
tabah dan kuatnye diorg ni utk mengharungi hidup membesarkan anak2 sendiri..
mencari rezeki...
setakat pencapaian aku ditinggalkan ni...
aku mmg xlarat nak buat semua sendiri...

makbul la doa laling temok mmg nk aku depend pada die je,..
hahaha


till then, live life to the max and have a nice day
salam

No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts