Tuesday, September 19, 2017

Pantang Setahun

Assalamualaikum,

bile confirm pregnantkan Bintang...
aku dah set target kengkonon nk follow pantang and try pantang ikut style org lame...

mase Bulan dulu mmg aku tak pantang sangat..
seminggu pertama je ngikutnye..
lepas tu mak aku pn tak kuasa dah nk larang..
yelah, aku umpama pantang sendiri sebab mase tu mak aku masih keje...

ok, berbalik cerite pantang aku ni kan..
since mase pantang Bulan aku mmg kalah pada pilis, param ni..
so aku Mustajab and Anugerah je..
buat lumur je kt badan...

Alhamdulillah, pantang kali ni mak aku pn dah pencen..
terjaga sketlah pemakanan aku..
segala ulam, lauk pauk sume aku bedal ape yang mak aku masak...

adelah certain2 yg aku tak buat lagi...
macam makan jamu, bertungku, bertangas, minum air ubat periuk..
sbb czer and sebab bf..
takut ade efek sama ada pada luke or pada baby..
tp mcm dah lambat je nak buat..
hahaha..
bertungku tu patut dah bole kot buat ngn bertangas kan..
tapi tahle, tak buat2 sampai skang...
hahaha..

cume bab makan jela aku masih try pantang...
dah nk dekat setahun..
lamenye rase..
adoii...
kepala, tekak dah teringin sangat nk makan..
tak tau mcm mane aku bole bertahan
almost nk mengalah...
tapi bile pikir kesannye aku redha dan pasrah..
hahaha

kenapa?
bisa oii bisa
badan aku kalah mase Bulan dulu bila aku start langgar pantang seawal 7 hari..
ahaksss...
22 hari aku dah berjalan ke mall...
wuwuwuw..
hari raya, aku dah bawak Bulan beraya
efek die tak rase mase tu..
1 year later..
badan sentiasa berangin..
bisa badan kerap
huhu
kulit aku jadi lagi sensitif (kulit aku mmg sensitif cume lepas deliver Bulan jadi lagi teruk)

i have 2 more months..
untuk menyantap semua makanan kt bawah nih..
laling temok cakap sabar..
once dh abes pantang, makanlah ape aku nak...
semoga berjaya..
walaupun kadang2 aku tersasar minum air berais...
sbb abeskan air Bulan...





semoga berjaya utk diri ini..
till then,
live life to the max and have a nice day
salam

p/s : gambar sumber dari google

No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts