Tuesday, September 12, 2017

Check-In Ward part 2

Assalamualaikum,

petang tu doctor datang utk update keputusan darah Bintang...
rota virus - negative 
kencing tikus - negative
denggi - negative (2 kali test kau)
Alhamdulillah...

since sume negative kan, aku pn gatai la mulut tanye bile bole discharged...
serius kalau bole mmg aku nk discharged hari tu jugak...
doctor bagitau yg Bintang still on ubat especially demam..
so thats why sumenye nmpk normal..
if nak tgk die dah pulih sepenuhnye, kene stopkan ubat demam..
aku pun angguk je, padahal dalam hati ya Allah mmg nk BALIK!

then lepas doctor check2 sume, kami pun bertukar bilik...
dalam hati Allah je tau betapa nak baliknye..
mase tu dapat whatsapp plak dari mak dan adek...
mebi diorg nk singgah sepital tgk Bintang..
hepi oiii...

dalam pada menunggu mak ngn adek2, aku yg keboringan tahap dewa ni ajakla laling temok keluar..
tup2 elok plak petang tu hujan turun...
hahaha...
mmg sajelah nk suruh aku terperuk dlm sepital..
nak kua sorg takut dan2 time tu Bintang melalak nk susu
maka, terperaplah umi dalam ward bersama-sama anak

mase mak sampai elokla time nk maghrib...
siap ade makanan lagi..
walaupun makanan sepital sedap, who can resist mother's cook?
pergh, terus kelaparan bile bau sambal belacan menusuk lobang idung...
makan punye makan tahap pelahap sampai lupe anak tgh cirit (tepuk dahi)
adela 2 jam jugak mak ngn adek2 kt sepital..
dekat pkl 10mlm gak diorg gerak balik..
meninggalkan aku dan si bongsu adek aku sebagai peneman sbb laling temok balik Bulan tak ikut malam tu



mcm biasa, lepas tido kene kacau ngn nurse yg buat rutin check up, maka umi la jadi mangsa...
merengek, meragam, tak mau tdo katil...
argh, senang cite sumela tak mau...
jadi tu dia, umi kene tawaf hall lagi malam tu...
sambil tawaf dlm hati berdoa. biarlah malam esok kite dh tdo dengan lena kt umah...
mmg rabak mata aku woiii...
hahahaha...
merengek bukan maen2 dh tu..
sua susu pn tak mau..

mata aku pedih2 dah..
Bintang plak galak tak mau tido jugak..
tangkap plak belakang tmpt bius sbb lame berjalan and ade beban kan..
lastly, aku pujuk jugak Bintang utk tidur...





Alhamdulillah, lepas tu aku mmg tak sedar ape dah..
Bintang pn sama..
mebi sbb penat sangat..

aku tak ingat pukul berapa laling temok sampai dengan Bulan..
tak lame lepas tu ade org dtg ziarah Bintang...
kebetulan kereta mak plak ade problem, so diorg amek mase sket nk sampai..
sementara tunggu mak sampai, doctor buat check up..
Alhamdulillah sume mmg dh ok..
aku tanye lagi nk discharged..
doctor cakap Bintang still on ubat demam..
pastu aku cakap, pagi ni aku tak bagi lagi ubat demam..
so bole tak tengok later if die dh ok..
so doctor pn agree..
kitorg stop ubat demam die pagi tu..
tapi badan Bintang naek merah2..
banyak...
doctor pn cakap efek dari virus dalam badan Bintang..
so kitorg xdela nk kalut sangat...

bosan 2 beranak
mase ni satu badan naek merah, ingat CAMPAK
xlame lepas tu mak dan adek2 laen sampai..
perh, makan2 lagi..
mmg berkelah dah dalam bilik aku..
kahkahkah

pastu kitorg lepaskan Bintang..
bagi die merangkak, bertatih..
wahhh, hidup terus perangai explorer tu...
lame jugak mak ngn adek2 kt sepital..
dalam pkl 4 ke 5 diorg baru balik umah aku...

mase ni die punye seronok jangan cite
mase tinggal kitorg sefamily nih...
tibe2 Bintang pasif semule..
mase nurse amek bacaan, start panas balik
huhuhu..
terus ilang keceriaan nk balik...
dah terbayang-bayang kene meronda lagi malam tu dengan Bintang...
dari mase mak ngn adek2 balik, Bintang pn start tido je..



sampailah mase aku pegi solat Asar,
kebetulan doctor buat check up..
aku masuk2 doctor nk keluar dah mase tu..
cume die cakap, "SAYA BENARKAN BAWAK BALIK ye puan..tapi kene follow up check up"
Alhamdulillah...
mase tu kalau bole mmg nk melompat...
so aku antara percaya ngn tak je la kan..
tapi tangan tetap mengemas...
hehehe...

dari pukul 6 petang proses nk discharged...
sampai membawak ke pkl 8pm lebih..
bile dapat surat released, aku nmpk FREEDOM...
eh, Bintang pn same tau..
dari pasif tu tetibe mcm ape dah..
sengih, aktif...



masuk kete, sengih je si Bintang..
aku tak bitau family aku yg Bintang discharged..
hehehe..
SURPRISE...
sampai umah aku, semua ade..
adek2 beradek aku berkumpul kt umah aku...
seronok bak ang si Bintang..



bile turn nk bg makan ubat start la drama..
pastu nk lap badan bersambung drama..
Alhamdulillah, terus sihat anakku..



die nak balik and rindu ngn abang kakak kt umah tu..
tinggal abeskan antibiotik yg doctor bekalkan je..

kalau ditanya aku nk duduk sepital lagi ke tak..
mmg jawapannye tak lah oiii...
hahaha..

xlame balik umah tu aku plak rase nk sakit..
hahaha
aku sakit takpe, jangan anak sakit..

semoga anak2 ku sihat sentiasa
anak2 u ols yg baca ni jugak..



so till then,
live life to the max and have a nice day
salam

No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts