Tuesday, November 19, 2013

makan bersuap sendiri

Assalamualaikum,

umur die 16 bulan baru la umi bagi die makan sendiri...
kalo x, mmg umi atau abi la akan suap die..
kalo compare ngn anak org laen..
aku rase sonshine ni lambat sket aku bg makan sendiri...
hahahah...
agaknye tu salah satu faktor badan die kussss semangat....
hahahaha...
 
so aritu die demam, selsema ngn batuk..
musim la skang ni..
so agaknye pasal aku bg makan bubur kosong je sbb tekak die ade infection sket...
so die xmo makan kalo kene suap...
3 ari pertama mmg kurang makan...
terus badan terasa mcm ringannnn sangat...
risau mak!
 
so ari ke-3 batuk2 tu, aku decided nk bia die makan sendiri...
tp aku still bg nasi kosong..
xde lauk..
last2 tgk die makan sampai abes...
alolololo...
umi bg xmo..
lembik lagi bubur tu...
nasi keras tu jgk die nk makan...
yelah, puas ati kan makan sendiri...
 
pastu aku pun start la bg die makan sendiri..
TAPI dengan syarat..
suapan pertama dan suapan seterusnye sesedap rase aku, mmg aku yg suap..
balance meal xsampai segenggam, die yg akan suap...
begitulah aku buat...
and ni hasil bile aku start allowed die suap from start until he finished his meal...
sabar..sabar...sabar....






part yg maseh dalam erti kate tertib dan tersusun..
but after thattt....






 
hasilnye mmg meriah sangat...
bip pun lapar nak ye...
baby chair pun nk makan...
naseb la die xbuang-buang bawah..
tu pun jenuh gak nk mengemop...
 
mmg adatla kan..
mane2 budak pun makan macam nih...
yang penting kene saba dan saba dan saba lagi..
 
maaflah, lame dh xshare pasal meal die..
sbb aku mmg xleh nk snap pic time kt dapur..
sonshine mmg banyak "membantu" kalo kt dapur...
meriah gitu kalo ber2 ngn die kt dapur...
 
btw, anak2 u ols macam ni ke gayenye..
share la sket...
hehehehe
live life to the max and have a nice day
salam


No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts