Tuesday, September 20, 2022

Check-in ward 2.0 - part 2

Assalamualaikum,

Pegawai tu ulang lagi sekali, "anak kene admit ward ye puan. takpe, ni kita neb dia dulu. jom ikut saya."
Masa ni sel sel otak aku macam baru nak berhubung. warded? Bulan macam mana? sambil membontoti Bintang yang dah dibawa pergi oleh pegawai ke seksyen untuk dipakaikan neb.

So, masa neb tu datanglah sorang doctor. masa dengan doctor tu baru aku back to reality. "doctor, perlu ke admit? boleh tak saya bawak balik dulu pantau anak saya sendiri and tengok macam mana?" lepas procedure check semua doctor pun cakap, Bintang memang kena admit. sebab oxygen dah drop sangat (masa ni dah 94%). nafas tak cantik. so kita akan on oxygen kat dia lepas ni 24 jam. kiraan nafas dia laju dalam 44@45 per minit. laju and tak normal.

                                                   

lastly, aku pasrah dah. aku mesej agent insurans Bintang. informed dia. sebab ingatkan masa ni nak transfer ke sepital private sebab aku nak angkut Bulan sekali duduk kat ward.. hahahha.. lepas tu aku tanya lagi kat doctor, and jawapan doctor tetap sama macam sebelum ni. cuma ada tambahan sikit. "tapi kalau puan nak transfer juga tak ada masalah. cuma kene cepat dapatkan rawatan la sebab condition dia ni takleh tangguh or tunggu dah".

bila teringat memori 2017 dulu, masa ward kanak kanak kat semua sepital full and nak transfer sepital laen pun kene tunggu lama atas pelbagai sebab, aku matikan hasrat nak transfer Bintang. so proceed je dengan hospital gomen plus dekat dengan Bulan dan rumah kalau ada keperluan untuk ulang alik. masa neb tu, doctor datang lagi nak cucuk branula. tapi doctor salah cucuk tangan. sebab urat tenggelam. adengan menangis fasa pertama.

settled neb, Bintang dibawa ke redzone untuk pemasangan oksigen. masa ni sekali lagi nurse datang untuk cucuk branula dan drip air dan cucuk ubat untuk paru paru. sebab dia dah rasa sakit yang pertama, Bintang tak relax langsung untuk sesi yang kedua. dia tak meronta, tapi dia lebih kepada menjerit. hahaha. cuma kali ni agak mudah mungkin sebab nurse yang ada pengalaman dan kali ni dapat urat yang lebih nampak dari sebelum ni.

                     
                                                             

                                     

lepas neb, aku sua roti nak breakfast kengkononnya yang Bintang taknak tadi. sudahnya, dia mintak dan dia yang makan sorang. maka kelaparanlah aku. hahahaha.. tak lama lepas tu Bulan video call. so aku inform la aku dan Bintang tak balik sebab kena tidur hospital. Bulan nak sangat tengok adek dia. lepas tu dah bagi tengok, dengarlah dia cakap Allah... dekkkk... pastu nanges sedih... hahahaha.. kemaen bergaduh selama ni, ingatkan tak sayang adek dia.. hahahaha

kepala aku dok congak congak dengan perut lapar ni. sebab datang sehelai sepinggang. siapa nak bawakkan pakaian aku dan Bintang. congak punya congak.. okaylah, nanti kita tengok berjaya ke idok. worse come to worse, mintak tolong adek beradek la tolong packing semua. then dalam pukul 12 cenggitu, nama Bintang dipanggil untuk dibawa ke bilik.

                                                     

to be continued

No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts