Monday, October 31, 2011

kenape masih xde baby??

BiLe Aku Mula MeNaiP....

salam sume..
how r u today..?
hopefully u ols sume sehat sejahtera..

29 haribulan lepas,
genap 6 bulan aku menjadi suri hati encik husben a.k.a laling temok aku nih..
dlm tempoh 6 bulan ni mesti dh sepatutnye masuk phase laen kan?

utk aku plak dh menjadi rutin menerima soalan yg sgt cepu dan tepu..
haaaaaaaaaaa..
rasenye u ols pn tau kan soklan ape...

tp xpe, pd yg xtau aku bgtau ni ha....
"dh ade isi ke belum?"
kire skang ni kalo jumpe sedare mare, ipar duai, kengkawan
tu dh menjadi soalan WAJIB utk akula kan...

mule2 tu rase normal lg la kan..
tp lame2 tu rase rimas plak...

adatla org bertanye...
aku sgt2 memahami...
mungkin juga caring...
tp kalo berkali-kali kau tanye caring ke perli?

ekceli, aku sebenarnye geram pn ade..
sedih pn ade...

kalo ikut ati nk aje aku tanye semule
"percaya Qada' dan Qadar x?"
yela,as a Muslim, kite kene percaya pada rukun iman kn?
sume rezeki ni bkn aku yg tentukan..
Allah taala kn yg tentukan..
so?

ape yg aku bole bgtau kt sini..
aku tegaskan di sini...
AKU TIDAK MERANCANG KEHAMILAN
cume rezeki anak tu xde lg..

aku yakin, Allah lebih mengetahui semuanye..
walaupun nmpk kehidupan kami dh stabil, tp maybe ade kurang di mana-mana yg kami sendiri pn xtau...

percayala, aku sendiri maseh menunggu rezeki paling besar dlm hidup aku ni..
sape yg xnk anak?
perempuan mane yg xnk lahiran zuriat lelaki yg die sayang kn?
xbole ke tunggu...?
kalo xbole tunggu, ko bole nyah la dr sudut pandangan aku
pastu jgnla buat spekulasi sendiri..

ingatla,
anak tu rezeki dan harta kite yg dipinjamkan sahaja..
jgn sbb ko ade anak,orglen xde anak ko nk teka macam2..

dan nampaknye sebelum mcm2 lagi ikan kerapu merapu naek ke darat,
aku stop sampai sini dulu..
tp sebelum tu,
percayalah rukun iman..
sbb kalo kite ragui 1 sahaja rukun iman,
ape jadi yer??
aku xnk jawab..
rasenye u ols pandai cari jawapan...
=)

aku yakin ape yg berlaku ade hikmahnye..

sekurang-kurangnye aku tak menyusahkan sesape
makan pakai aku pn bkn org2 tersebut yg menanggung..
aku bahagia dan aku akan pastikan aku terus bahagia..

until then, live life to the max and have a nice day..
salam
=)


No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts