Thursday, March 7, 2013

MEAL : MUTTON + PUMPKIN + CARROT puree

Assalamualaikum,

minggu ni aku sediakan meals untuk sonshine bersumberkan daging
yeay!!
and aku introduce die pada daging kambing dulu...
 so bahan-bahannye adalah :

daging kambing - segenggam (gune daging lembu pn bole)
labu - size lebar adelah sejengkal dan dipotong dadu
carrot - separuh
tomato - 3/4 hiris
bawang putih - seulas
bawang besar - suku
lemon - 2 hiris


cara memasak :

panaskan minyak zaitun dalam pan
tumiskan bawang besar, bawang putih dan daging kambing
dah naek bau, masukkan carrot, labu, tomato, air rebusan daging kambing/air putih, perahkan lemon
biarkan sampai mendidih dan masak sebati
pastikan labu dan carrot lembut dan masak


bile dh masak, sejukkan sebelum di blender...
blender mengikut kesesuaian baby kite yer..
:)
rase sume org pn dh tau yang aku akan blender halus mulus..


sonshine memang suke super duper yummylicious
hahahaha
menganga kalo disua sudu
hehehe
mebi pasal ade rase manis labu, masam lemon and tomato
memang perfect kot..
cewah, aku puji diri sendiri plak...

ade gak orang tanye, so far ni la soalan yang aku terima
1. xpanas ke
2. bole ke baby makan daging kambing

dan jawapan aku, 
so far sonhsine makan oke je aku tengok..
and pasal baby bole makan daging kambing ke x, 
so far aku tgk sonshine oke je aku suap...
kalo x, mesti die dh nanes dh or muntah kalo xleh adapt ngn daging kambing tu..
:)

nanny sonshine ade tanye pasal resepi nih..
*suke sangat yer*
setiap kali aku bekalkan meal sonshine,
die akan tanye kali ni ape yg dimasak...
mcm mane buat..
berminat ke kak..?
then mmg aku share le walau die xmintak pn

ekceli aku kene kenalkan daging kambing pada die
sebab pasni die akan diberi minum susu kambing
so kene biasakan rase kambing pada die...
hehehe...

kebetulan pumpkin banyak balance, so aku buatla pumpkin puree
 
bole digunekan bile2 perlu..
abaikan segala cela2 tu yer...
yang penting rase tu
heheheh

so inilah bekalan puree untuk sonshineku...

oke mommies..
y dont u give ur luv a try..
kalo xbrani, bole ganti ayam ke, ikan ke..
so bergizi dan bernutrisi sket makanan anak2 kite...

live life to the max and have a nice day.
salam

No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts