Friday, March 1, 2013

oh tidak! sembelit!

Assalamualaikum,

 pas sonshine baek demam and saket mate kan..
aku perasan poo poo sonshine dh xmcm dulu...
keras..
gelap..

laling temok kate cam tanda sembelit..
oh tidak!
sembelit ke?
adoi kesiannye anak umi...

mule2 xdela nanes kan..
yela gud boy..
tapi pastu, dh pandai nanes dh time poo poo..
tp xlame la..

so aku buatkan die puree pisang
hopefully membantula kan


beli la pisang ni..
then aku blend kan jadikan puree


nilah hasilnye...
yg merah tu cranberries puree...
sebagai perasa tambahan..
tapi kadang2 aku xbubuh pn..

sonshine ni kalo bg makan, mulut menganga je..
mmg jarang die tolak...
*happy face*

adekah sembelit tu terjadi kerana sonshine xminum air kosong?
mmg die jarang minum air kosong..
selalu die akan sembur la kalo aku bg...
slalu pas mkn, aku bg susu je..
sbb die mmg akan sembur2 je air kosong yg kite bg tu...

for sure, hopefully dgn care bg mamam pisang ni
akan melancarkan poo poo die macam biase

please share info mommies...

live life to the max and have a nice day
salam
 

No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts