Saturday, April 13, 2013

Baby Feeder

Assalamualaikum,

so arini aku nak share sket pasal baby feeder
:)


lame dh aku nk beli baby feeder nih...
tapi selalu akan tertangguh je..
since dh ade yang menegur sonshine xmo lepas dari pacifier-nya
akhirnye aku pun terus decide membeli..
dan of kosla mesti dipersetujui oleh laling temok aku tuh...
hehehehe

ekceli nk beli brand tommee tippee
gambar pick from encik gugel

then bile dh survey tu, jumpe plak yg silikon...
so aku prefer silikon daripada net...
sebab dh macam pacifier cume besar sket jela
hehehe...
jadi belilah baby feeder yg bawah nih
brand kidsme..
and yang penting, silikon tu ade jual jgk..
if nk tukar sebab dh koyak...
hehehe


ade 2 size - merujuk pada lubang kt feeder
satu utk 4 months which is M size..
tapi aku pilih size L..
yelah sonshine pn dh 8 months kan...
hehehehe


kat bawah ni aku tempek reaksi sonshine dengan feeder die..
tapi pacifier tetap menten..
hadoi la nak oi...
xpela, at least matlamat tercapai la kan...




*contoh pemakanan buah*



*contoh pemakanan biskut*

so, memang memudahkan la nk bg die makan buah, biskut..
xyah la omak ni la yang kene kemam, bg halus then baru bagi kt die...
dengan feeder..
nah..bubuh terus dalam tu..
sumbat pada die...
sonang keje omak ni haaaa...
die pun suke la..
arini rase laen..esok rase laen...
anakku mmg pemakan...
hehehe

utk u ols yang survey..

 dari segi harge pn berpatutan la kan...
utk brand kidsme size L ni harga die RM35.90..
tapi kebetulan mase beli tu dapat less 10%..
and aku beli kt setia city mall
brand tommee tippee tu aku tgk harge kt toysrus midvalley around RM27.90

and maybe ade brand laen yg mampu milik..
live life to the max and have a nice day
salam

No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts