Friday, April 19, 2013

Life as Nite Worker

Assalamualaikum,

                       selalu asek cite pasal sonshine je kan, arini aku nk cite pasal aku. lebih details adelah pasal keje aku.. ade ke org nk tau? xpe, kalo xde org nk tau pn aku nk cite jugak. mane tau ade kawan2 yang senaseb ngn aku nih. hahahah.. utk sonshine, mane tau kamu akan terjumpe artikel ni satu hari nnt, maka  ketahuilah, ini adalah salah satu proses kehidupan umi harus lalui. sampaila umi akan dapat new job call, oke sayang.. cewahhhh

                        i am like other wife and mother. have my own profession. who needs to work to help my husband to earn money for living.. for those who dont know.. i worked for one of MNC called Hewlett-Packard.. i'm working here for almost 3 years..


                          i need to work on shift.. recently, my shift pattern was 8.30 am - 5.30 pm for morning shift and 2 pm to 11 pm for nite shift, which is still in normal working hours - 9 hours.. but for these past few months, the shift pattern has changed.. i need to work from 8am-8pm for day shift and 8pm-8am for nite shift.. which is i need to work 12 hours.. sobsobsob...

oke, let's follow me to my journey as 12hours worker work in nite shift :)..

 
                            Keje malam, tenaga pekerja pun kurang la daripada keje siang..so sume tempat jadi sunyi.. kalo ikutkan memang boring..but sometimes sangat rilex... sebab pegi mane2 xdela crowded macam keje siang.. maklumla, kami yang bekerja ni mostly adalah support engineer.. so kadang2 dalam satu team tu xlebey 10 org pun...if the whole building keje pn, mebi bawah 1000 org kot.. i guess la..hehehe

                   kawasan ni selalu bz..menjadi tempat nk tunggu kawan2 nak kua g lunch, g smoking kt designated area or sedang bergayut.. hihihihi...selalu aku tunggu org jela kt sini.. tapi bile malam je, sunyi...

                        kt bawah, suasana luar building.. kalo tgk mcm ni rileks je.. tp kalo siang dengan panas membahangla..org lalu lalang la...

  
 


 
                              ni plak antara makanan penyegar mata..memang sangat tidak berkasiat kan u ols? i know dat.. huhuhu..air mineral wajib ada atas meja...selalu aku just beli ribena ori and oreo vanilla je...tp kadang2 kalo dh nmpk ape je kt koop tu aku beli je la ape yg nmpk sedap kt mate..ye sedap kt mate, bukan kt tekak..hahahah..then baru buat keje...buat kejela kalo keje banyak..kadang2 aku dtg opis xde keje, aku streaming muvila, cite la... 
                      

                    Sambil2 buat keje, kadang laling temok whatsapp kan gambar sonshine..ape tgh die buat...kalo aku bawak aiped, kadang2 kami 3 beranak berSKYPE..hehehe..macam dh lame bena xberjumpe... 

                    waktu break selama satu jam setengah..tu pun kadang2 tersasar sampai 3 jam..sbb ketidak sedaran diri ini...huhuhu..kalau waktu break, org pegi makan..tapi mostly kt sini, mmg xde makan ke ape..mate tu penting utk bagi lelap..orglen tido bertilam empuk..berbantalkan lengan suami pada yang dh kawen.. sobsobsob..inilah nasibku..surau menjadi tempat beradu..berlapik papan, beralaskan sejadah, berselimutkan kaen telekung... selalu aku akan turun dalam pukul 2.30pg..kadang2 kol 3.30 pgi..paling lambat turun pukul 5 pagi..hahaha



                                 dh puas tido, buat keje sket and tunggu waktu balik...tepat pukul 8 je..zappp...lesapla aku..hahaha..mau tido puas2..time aku balik, org baru nk g keje...jalan arah aku xjem..lane sebelah kereta macam semut...tgkla gambar ni..dh menceritakan segalanye..


                              kadang2 kalo xcukup rest, i mean aku xdpt cover balik waktu tidur aku...memang badan aku lesu giler..penah aku buat keje giler nih...tp yela, kadang2 kalo dh laling temok ngn sonshine kt umah, mmg xjadila aku nk tido ke ape ke..mmg nk spent time bersama-sama je...so kalo ari biase, laling temok akan hantar sonshine ke umah pengasuh...since i need to rest right..then i will pick him from his nany's place around 3pm - 4pm...


                           kadang2 setiap pagi, laling temok akan bagi gambar sonshine samada tgh tdo/dh bgn..huhuhuu...macam gambar kt bawah ni la...

                 begitula serba sedikit kisah keje aku diwaktu malam..tapi kalo uols tanye, aku lebey suke keje malam..KENAPE? PERTAMA masa aku ngn sonshine adalah lebih banyak..at least aku jumpe die sewaktu die maseh aktif dan sedar..hahaha..KEDUA, aku keje tanpa tekanan sekeliling, KETIGA pegi balik keje jalan xjem. KEEMPAT aku bole pakai ape je aku suke even pakai FIPPER..hahahah..

             tapi yg xbestnye aku akan kene keje wiken..huhuhu..rindu laling temok la..sebab mase berjumpe adalah sgt limit..kadang2 xsampai setengah jam pun dapat jumpe laling temok..die sampai umah aku dh nk g keje..huhuhu..tapi demi tuntutan hidup, kuatkan ati jugak..

           so far aku suke keje mcm ni..sebab pattern keje aku, 4 hari keje 3 hari cuti or 3 hari keje 4 hari cuti..kadang2 sampai dh busan cuti sebab laling temok xde..kalo die cuti sekali..MEMANG SANGAT HEAVEN!!

      kalo keje pagi, aku mmg xde mase ngn sonshine..SERIOUS!!tensen kadang2..sbb balik2 keje die dh nk tido...huhuhuh..itulah sedikit sebanyak tentang life aku sepanjang bekerja malam... xbape nk thriller sgt la...tp tula realiti kehidupan aku skang nih..

live life to the max and have a nice day
salam

1 comment:

  1. I visited several websites except the audio feature
    for audio songs present at this website is genuinely fabulous.


    Here is my website - airplane simulator games

    ReplyDelete

feel free to share thoughts