Wednesday, October 9, 2013

penat yang sehat

Assalamualaikum,

sonshine has turn to 1y3m..
so, next stage is to stop giving him frozen home made food...
maka dengan itu...
umi kene jadi lebih rajin dan MEMANG kene bangun pagi la kan nk prepare all those things...
kalo dulu pukul 630am or kadang2 kol 7am pun bole golek2 atas katil..
skang xde dh...
paling lambat umi bole bangun adalah pukul 530pagi...
untuk siapkan sume makanan2 die dari sarapan, makan tgh ari n makan petang..
utk umur die, aku mmg limitkan paling lewat utk makan petang adelah sebelum pukul 7 malam...
 
so rutin harian semakin berubah..
bangun awal pagi, siapkan itu ini...
makanan yg wajib ade -  bubur nasi..
tp tu pun aku bekalkan utk satu sesi je..
aku prefer die makan bubur tgh ari..
kalo ikut diet org yg g gym la...
so makan petang tu just yg light2 je..
xde berat mane, tapi cukup khasiat..
buah wajib ade...
kadang2 aku bagi anggur, epal, tembikai, pelam, etc..
sarapan selalu aku bawakkan roti..
kalo aku rajin nk masak, aku buatkan la lempeng ke, keria ke..
kalo ari keje selalu xrajin la..
 
contoh makanan yang aku prepare setiap hari adalah seperti berikut;
 

meal adalah : cheese baked cous-cous, bayam tumis air, ikan merah goreng dan bubur nasi..
buah : pelam (xde dalam gambar)

yang ni plak salmon fishball..
gigih aku menggentel tgh2 malam utk prepare dlm sup die..
sbb sonshine ni mmg xmo makan ikan sangat...
so aku terpikir nk buatkan ni..
dan hasilnye kakak yg jage kate, sonshine makan laju je..
hamboiiiii anak ku...
 
tp tulah, nk bagi yg terbaek, kene berkorban waktu tdo la..
badan penat..
mate ngantok kt opis..
sume2 la..
yang penting sonshine dapat khasiat yg badan die perlukan...
kalo x, xdelah badan die mcm nih kan
betul x??
 
 
utk emak2 kat lua yang support home made food, keep it up..
jangan benti dari berbuat begitu..
we are what we eat...
nk anak dapat makanan yg berkhasiat dan menyihatkan..
maka..ini sajelah jalannye...
xde jalan pintas oke..
same as breastfeeding oke..
tulah namenye 'PENAT YANG SEHAT'
kite penat xpe, janji anak kite sehat!
 
until then, live life to the max and have a nice day
salam


No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts