Thursday, October 31, 2013

Tahankan je la

Assalamualaikum,
 
kasih ibu membawa ke syurga..
tetibe je pehal kan...
hahaha...
kalo u ols perasan,
lately entry aku mesti pasal perkembangan dan tumbesaran sonshine aku tu kan..
hopefully u ols xde la bosan nk membaca kan...
kali ini entry pasal tahankan je la...
tahankan ape??
haaaaa...
 
ceritenye bermule 2 minggu lepas..
waktu tu kami anak beranak kene selsema lepas balik dari kampong and bercuti tak terancang tu...
so disebabkan sonshine flu teruk, and laling temok dah start risau pasal nafas sonshine pendek..
dada berombak..
dan aku pulak seboleh-boleh xnk anak kene nab sume2 tu...
maka aku buat manual la kan...
manual bukan tepuk2 kt atas air panas tu...
hahahah....
dengan cara jolok anak tekak dengan jari...
 
ekceli aku nk soh laling temok buat...
pasal mase tu aku tgh batuk, demam and flu..
TAPI...
harap badan je besar...
workout segala bagai...
bile soh  masukkan jari dalam mulut anak
"abi risau la die gigit jari abi"
oke, FINE...
lalu emak ni jugakla yang buat...
sambil mulut membebel kt laling temok la
"kalo dh masuk jari, mmg la kene gigit...lagi2 la kite nk jolok tekak die soh muntah..."
grrrr...
 
ekceli, aku mmg akan buat ape je as long as anak aku xperlu pergi ke sepital utk sume2 tu..
dari kene nab or what so ever..
xpelah nak..
umi tahan kan je la kamu menggigit...
dalam kepala dh set
"contraction ngn bersalin lagi sakit daripada kene gigit"
 
proses xyah cite la..
dengan izin Allah...
mmg sikit pun aku xjerit akibat gigitan tu...
sakit mmg sakit..
tp bile tgk lendir ngn kahak hijau pekat tu...
seronok u ols...
3 kali je aku buat, xnk bg die penat kan...
 
itu cerite dh lepas...
dan sekarang nih...
rasekanlah..
keje die nk menggigit je..
xkesah la umi ke abi ke...
diam2 die turun die cari jari kaki...
ya Allah la anak...
kenape jadi macam tu...
kadang2 aku terpaksa la biakan...
yang ni mmg sakit u ols...
xtipu...
mau xsakit...
 
kalo tangan pun same..
die diam2..
maen tangan..
tup2 masuk dh dalam mulut...
dh masuk dalam mulut...
mmg prepare je la tahan sakit...
tp die buat xlame..
bile kite kate dh ye..
he will stop with a very BIG SMILE..
puas hati le tu...
xpela, janji hepi nak oi,,,
 
so far aku mmg akan bia je kalo die nk gigit...
sebab tah aku pun suke..
hehehehe...
paling penting in the end, aku akan dapat senyuman yang mmg meruntun jiwa kalbu aku...
setakat ni, die akan prektik utk umi abi die je la..
tu pun umi yg selalu menyerah utk digigit...
sebab abi die..
u know la kan...
hahahah...
 
lagipun abi die selalu jadi mangse cakar ghimau die..
hahahaha
pandai x die divide??
 
salah satu contoh adelah seperti berikut:

ni hasil yg xbape nk nmpk...
jadi aku tahankan je la..
yang penting die hepi...
lepas gigit jari aku tu..
haaaa..
die maen la mcm biase...
 
saje nk test gigi dh nambelas batang kan...
hihihi
 
live life to the max and have a nice day
salam

No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts