Saturday, April 28, 2012

kate-kate org tua...

BiLe Aku Mula MeNaiP....

assalamualaikum u ols..
semoga sehat2 je di hari minggu nih yer..
oke..
apelah kate-kate org tua yg aku buat mcm highlight aku kt entry kali nih...

oke..
it's been a year before my anniversary tomorrow..
aku rase nk flash back sket semasa sekitar majlis kawen aku..

dlm kesibukan aku menyiapkan majlis kawen aku..
sehari sebelum majlis pernikahan aku..
aku terlibat dlm kemalangan...
tp alhamdulillah...
xde pape teruk yg berlaku..
kereta aku je yg teruk

tp mmg aku xde amek pape gambar pn mase tuh..
pasal dh blur sgt..
takut..
sume ade..

aku langgar dr belakang..
but frankly, it is not my fault..
dlm jem2 kt jalan pompuan ni bole lak men masuk je..
nk cilok tp xpandai..
signal xbg..
mcm harem..
pastu brek mengejut...

luckily kete kembara yg aku langgar tu jenis letak spare tyre kt pintu bonet..
kalo x..
mau aku bersimen mase nikah..

tula..
mase tu konon nk buat seprais kt adek aku..
nk amek die dr asrama la..
tp mmg xinform die dulu..
sekali amek ko..
aku yg terkejut..

mase kejadian tu..
aku ngn mak aku jer...
naseb bek mak aku pn x ape-ape..
kalo x.
mmg rase bersalah amat2 la..

byk jugak la yg nk kene repair..
cover bonet depan, tarik, ketuk dll...
mase tuh sampai umah pn dh nk maghrib..
mase tuh ayah xtau pn aku eksiden..
:)
tp adek aku la pasan kete tu laen..
hihhihihi

tp tu la..
mak de ckp...
bakal pengantin sepatutnye kene pantang kua umah...
pasal darah tgh manis..
hiihihih..
tp sume tu kan takdir..

ptg sebelum nikah tu..
aku siap jumpe laling temok aku lg..
sbb nk soh die pakai inai..
hikhikhik..

tp kalo menurut kate org2 tue kan kite xleh jumpe pasangan kite sebelum nikah,,,
huhuhuhu..
byk gak pantang larang yg aku xikut...
hahhahahaha

tp pd aku..
ape yg org tue bitau tu utk kebaikan kite sendiri..
tp segala-galanye terletak pada ketentuan Allah kan..

okela u ols...
nnt aku cite lg..
=)

live life to the max and have a nice day..
salam

No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts