Monday, September 23, 2013

14th months

Assalamualaikum,

recently, i brought my sonshine to an event...
of course la kan, ramai org..
and among that ramai gak la babies, toddler..
sume ade la..

sonshine kan aktif,
and die memang suke sesi beramah mesra ngn budak sebaye die yg laen..

dipendekkan cerite..
aku sangat la impressed tgk baby yang dh bole ikut kate parents..
contoh..
bile suruh salam, die akan salam
bile tunjuk pada something, die akan tgk..
so aku pun ringan la mulut...
memuji kehebatan sang ibu dan bapa dalam mendidik anak mereka...
seriusly, mmg aku puji la...

for information, sonshine ni bukanla xbuat sume2 tu..
cumenye kene kami yang suakan tangan..
tolehkan kepala...
but for me, it's normal la kan...
budak baru nk belajar...

aku bukan la harapkan pujian..
tp bukankah kate2 tu satu doa??
jadi apa salahnye doa yang baek2 untuk anak orang laen...
hahaha
gaye mcm serius je aku nih...

bile dh ade anak ni kan..
kite akan bertegur sapa dgn org yg kite xkenal pun..
berbual..
cite la kehebatan anak masing2...
so dalam ramai2 tu..
adela jugak yang cakap...
"konpem anak awak ni lambat cakap"
nada die memang penuh keyakinan..
bukan nada gurau...

me like "WHAT??" tp desis dalam hati je la..
tp pikir2 balik..
kalo sonshine lambat cakap pun, nape plak die yang susah ati??
hahaha
sebab die dh bole berjalan dan berlari dan memanjat..
tp xdela amek ati pun cakap org tu..
cume macam pelik la bile die tau sonshine akan lambat bercakap..
mane dapat ilmu tu..??
nk blajar...
xkesahla papepun..
janji aku nk sonshine membesar senormalnye...
hehehe
ye..
anak aku, thaqif aka sonshine suke explore something on his own..
kadang2 penat gak nk ajar die..
but it will takes some time for him...

tengokla gaye...
ade rupe lambat cakap ke nih??

dan laen2 gambar aku tempek utk tatapan u ols...

bile org xcukup ketinggian nk pegang penyapu..

when he sad or being scolded..
 degedek..degedek..degedek..
 ini antara kreativiti die nk jadikan kerusi as a car..
padahal ade beskal, tp xmo maen
 pakai jubah pun bole panjat kerusi..
adoiiii
 
papepun org kate, anak aku baru 14bulan meh...
ade banyak mase lagi die nk belajar bende baru..
sedangkan kite yang dh besar ni pun banyak mende nk belajar lagi..
apetah lagi budak baru setahun jagung nih..
hahahah

live life to the max and have a nice day
salam

No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts