Thursday, September 12, 2013

GreenBee

Assalamualaikum,

flashback mase zaman belajar zaman buat diploma...
dengan kapasiti pelajar yang makin meningkat...
sume pelajar tahun akhir kene duduk luar, means umah sewa...
so mase awal2 sem, aku g kelas naek bus...
tp disebabkan asek lambat je gare2 bus yg x ikut schedule and selalu penuh (yelah, umah aku area belakang2 sket)
so aku mintakla kt mak aku moto...

so a few weeks later, dapatlah aku sebiji motor..
mak aku bayar duit muke, and installment aku byr sbb aku nk sgt scooter...(beli second je pun)
sbb duit mak aku bg tu sepatutnye bole byr cash utk ex5 or moto2 seangkatan dengannye la kannn...

so inilah motor yg aku beli...
ekceli karisma dlm checklist paling last sekali aku nk beli...
tp mmg jodoh dengan karisma lagi kuat...
hehehe...
so inilah motornye...


oke, tu cerite 6 setengah tahun lepas...
dengan peredaran mase tu jgkla lame xjumpe kawan2 mase zaman belajar..
disebabkan lame xjumpe, banyak jgk yg dh berubah kan..
dulu belaja, skang keje
dulu bujang, skang kawen
dulu kapel, skang suami isteri
dulu sengkek, skang adela duit kalo nk g mane2
senang cite, totally change la kan...

tp ramai gak kawan2 yg maseh terkejut bile tgk scooter ijau ni ade lagi..
hahaha..
bile tanye kenapa dgn keberadaan scoot ijau nih...
xde plak jawapan yg diterime..
hahahaha
xpela...

ekceli kalo tanye aku..
mmg aku xnk jual moto ni...
bnyk sgt jasa moto ni pada aku dan laling temok...
dari perak ke shah alam ke dungun ke shah alam semula...
jauh perjalanan moto nih...
naek ktm penah, naek lori pos pun penah...
hahahaha
sadisnye umah aku kt johor je die xpenah sampai lagi...
hehehehe...

since mmg banyak jase greenbee (name yang diberi)
so kitorg abadikan die skali dlm prewedd photoshoot kitorg..
dan juga front page utk wedding card kitorg...
 
sile abaikan kebulatan muke dan dabel chin aku tu...
hahahahah

tp dlm pada tu..
laling temok dh 2 kali eksiden dgn moto nih...
1st mase zaman study, second mase dh keje a few weeks after our engagement..
dan everytime laling temok eksiden tula aku rase nk let go greenbee...
huhuhu...
tapi laling temok xbg...
pasal 2 kali eksiden tu, greenbee yg selamatkan die katenye...
sbb greenbee berat....
so mmg totally laling temok akan membantah everytime aku ckp nk let go greenbee...

tapi kalo ikut aku pun aku xnak pun let go greenbee nih...
sebab jasenye membawa aku menuntut ilmu, internship, outing dan keje part time...
in shaa Allah, we all mmg akan cube jage sebaik mungkin..
mane tau, pasni bole buat potret anak beranak bile quota anak dh cukup nnt (amek kau jahhh)...
hahahaha...
plus, aku rase dh jarang nmpk karisma ijau kt atas jalan skang nih...
ehehehe...



greenbee maseh digunekan oleh laling temok...
ulang alik shah alam - seri kembangan..
yes, it is!
you are totally great motor ku sayang...

oke, tu je la bebelan utk arini...
heheheh..
saje nk coretkan pasal greenbee pada u ols...
hehehe

live life to the max and have a nice day
salam

No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts