Monday, September 2, 2013

MEAL : pasta aglio olio

Assalamualaikum,

lame dh rasenye aku x update pasal menu sonhsine kannn..??
kan??
kan??
hahahaha
skang ni sejak die semakin aktif, mmg xdan la aku nk snap aku masak ape utk die...
tp utk x mengecewakan mereka yang bertanya..
maka, aku share kan la ade satu menu baru utk die yang aku buat nih...

alkisahnye, aritu mase balik dari kampung..
mak aku bagi la sepeket kerepek ni...
ape eyh name die...
aku tau die dibuat ngn udang la...
 
 
wiken aritu, family in law dtg umah..
pastu tetibe terperasan kemain lagi sonshine aku kunyah2 kerepek nih...
esoknye pun same..
aik, sedap eyh...?
so mase tu kepala aku tgh dok pening nak masak ape la kt anak bujang aku nih..
pikir punye pikir...
taraaaaa..
terhasil la menu ni utk die...
pasta aglio olio
tapi versi baby punye la kannn...
sambil2 nk introduce keluarga udang pada die..

bahan2
pasta (any pasta; aku gune alphabet pasta) (10 tbs)
udang (aku gune udang harimau size L) (5 ekor) - potong kecil2
tomato -  sebiji
cendawan butang fresh - sebiji (potong halus2)
daun bawang - asal nampak meriah (potong halus)
bawang putih - 2 ulas (potong halus)
serbuk lada hitam - secukup rasa

cara masak
-rebus pasta - berapa minit, ikut pada paket..

-panaskan minyak zaiton dan gorengkan udang..
udang ni mane2, nk goreng dulu or nk goreng kemudian..
so aku pilih goreng dulu...

-tumiskan bawang putih dan daun bawang sampai naek bau..
-masukkan udang, cendawan butang dan tomato...
-gaul rata..
-last sekali masukkan pasta yang dh direbus dan dah ditoskan dan juga serbuk lada hitam...
inilah hasilnye...


kemain lagi bujang aku makan..
xde la sesusah macam suapkan nasi pada die..
kalo aku buat meal nasi, 
dua2 tangan aku mmg kene berfungsi, satu pegang sudu, satu pegang pipi bagi mulut terbuka...
bagi pasta jeeee...
menganga sendiri...

result : tetibe kemain pandai plak die kunyah udang tu kan...
yelah, udang sedap ye nak...
so kene tunggu la 2, 3 ari..
utk tgk die allergic udang or x...
hehehe
so u ols...
ni la menu paling simple dan paling malas aku penah prepare..
hahahaha

so cube jangan xcube oke..

live life to the max and have a nice day
salam

No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts