Tuesday, February 5, 2013

Sonshine 1st Fever

Assalamualaikum,

2:34 AM, 5th February
i still can't sleep
 why?

4th February 2013
pg tu mcm biase..
bangun tido, maen2 ngn sonshine..
tukar pampers
beri susu and we'll sleep together..
itulah rutin pagi kami kalo aku xkeje...
aku mmg xleh buat keje dulu or sonshine akan mengamuk pasal xdpt tido

mase tido tu aku dh rase badan sonshine panas..
tp mcm dedor la macam tu
so,kami meneruskan tido..
umi memeluk anak, dan anak memeluk uminye xmo lepas..

tibe2 aku rase suhu badan die cam maken meningkat..
then terus aku angkat die letak kt ruang tamu
sbb kalo pagi, ruang tamu umah aku sejuk sket..
tp sonshine tersedar dan terus xmau tido
 so, tgk die aktif bergolek, aku pn chat ngn laling temok
untuk bagitau keadaan sonshine..
so laling temok soh aku tuam kepale sonshine..

pas a few minutes chat ngn laling temok,
then aku mule cari air tuam kepala sonshine,,,
tanggal stocking..
mase tu aku dh rase badan die maken panas sikit dari tadi..

 tp tgk muke die yang hepi dan aktif aku pn lega la..
aku pun tuam2 kepala die ngn air sejuk...
and die agak rimas bile aku buat macam tu...
then aku decide untuk tanggalkan baju die..
sbb sebelum ni aku ade terbace beberape blog tentang ini...
 sejak ade anak, rajen oke terjah belog mommies or doctors or whatever yg relates ngn baby even forum

dan inilah hasilnye bile xmo dituam macam gambar atas tu
 alhamdulillah mase ni maseh aktif..
sengih melebar tengok kartun kegemaran die upin dan ipin
 beri makan pun habes..
tp kaen yg dibubuh tu mmg terase panas bile nk direndam dalam air..
dat means he is really demam la kan, bukan dedor..
then i informed laling temok again..
he asked me to bring sonshine to shah alam if the heat keep increased
so bathed him with cold water..
to reduce the heat in his body..
i gave him susu and start from that i saw tears in his eyes..
mate berair means org xsehat..
even an adult pn mcm tu kan kalo saket..
dh mule risau!
i need to make sure he finished his milk
because when there is heat in our body
we need to drink a lot of water to avoid dehydrated
 tp ade masalah mase tu
bilemane aku dh start masak mknn sonshine
maka ia harus diteruskan sehingga selesai..
ngam2 siap masak
sonshine menanges
maka mase tu nk tidokan die dulu
utk bersiap sume barang yg nk dibawa
sebelum tido
aku tanggalkan baju dan sluar
and tidokan die

mase tibe kt shah alam
laling temok tegur die
and he gave his abi no response..
and laling temok pn mcm dh cuak la mase tu

but luckily, mase sampai kt klinik..
kemain kepoh lg die bercerite...
and here comes the real sonshine of mine
sampai doktor pun kate die talkative...
ahakz..
leganye dalam ati..
sbb die still berperilaku normal
and doctor kate mebi die demam pasal toothing
pasal nk tumbuh 2nd tooth..
so fine la

suhu badan sonshine is so tinggi
37.4 darjah celcius

since keadaan sonshine yg mcm tu
aku decide nk duduk kt opis laling temok
senang sket kalo abi die ade depan mate
in case if it getting worse..

kt opis laling temok, memang aku xpakaikan baju
tp bile aku rase die sejuk
baru aku tutup ngn selimut


dan malam ni
aku xleh tido
sbb nk pantau suhu badan die
buat ape yang patut

yes, aku xsanggup tgk anak aku sakit
even demam sekalipun
risau sangat
macam ni la rupenye perasaan seorang emak pada anaknye...
tetibe teringat kt mak ngn ayah aku

dulu kalo aku demam
ayah aku la tukang sapu air asam kt kepale aku
jage malam
memang sedey tgk anak sakit
 so u ols, hopefully sonshine bangun nnt die sehat dh mcm selalu
ni aku tidokan die hanye pakai pampers
terpakse
tp selang seli ngn tutup selimut

okela,
live life to the max and have a nice day
salam

No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts