Tuesday, February 12, 2013

Doaku Harapanku

Assalamualaikum,

10 Februari 2013
ingat x pasal ini dan ini
so this is the story

sume barang dh ready..
pukul 3ptg we all (me, laling temok, sonshine and my family from johor) gerak dari umah..
 dari satu mall ke satu mall
semata-mata nk mencari bendera malaysia
tp xjumpe..

finally we all pegi mamam
since we all x amek lunch sbb dh bekpes nasi lemak pagi tu..
 pukul 5 supposed we all dh berade KLIA..
kami tibe lewat dari waktu yg dijanjikan
sementara tunggu in laws sume..
sempat lah snap picture



so after family in law sampai
next step is wrap the luggage before check in
then after wrap luggage sume
check in and get the flight ticket
where does my husband go?

 
 
** this is the stories**
yes, laling temok will leave me about a week
to go to Gaza, Palestine
sobsobsob
he told me a month before
said that he is one of the short listed staff
to go there
mase die cakap tu
aku just said OK, hmmmm
then aku kene start planning la...
pasal keje
pasal sonshine
pasal KAMI la senang citer

mase tau die g GAZA tu
what i need is strength
yela, macam2 bole jadi kat sane
plus, sume bende blom berlaku..
and blom konpem lagi mase tu..
sume tu just konpem 2 weeks before the date..

mak aku orang pertama tau,
 sbb aku nk stay umah die mase ketiadaan laling temok aku
aku xbagi die bagitau sape2 pn pasal nih
aku xnk keputusan aku dipengaruhi
sebab aku dh kuat nk melepaskan laling temok ke sana

selain daripada keinginan die
itu jugak salah satu pesanan arwah FIL aku
nak anak2 die merase kerja luar dari Malaysia
tu pun 1st time mak dgr
die bole gelak2 lagi..
aku yang macam, errr...mak tu war zone la mak
huhuhuh
nape mak gelak?
pastu mak kate doa yang terbaek,,,
memangla doa yg terbaek
 tapi tetap hatiku xtenang

then from my side plak byk yg kene planning
dengan cutinye - tapi xdiapprove
dengan anaknye 
dengan nk stay umah mak kt johor
sume bende tu nk kene ade decision

then permulaan pencarian barang2 yg perlu dibawa ke GAZA
skang ni kt sane musim sejuk
so kenela prepare those related things
baju, seluar, kasut, stoking, toileteries etc
Alhamdulillah sume berusaha didapatkan walaupun pencarian saat akhir
 *end*

sonshine penat menunggu
lepas je mamam, die tido
xmenyedar katenye org keliling kacau
 
anak tido
umi ngn abi spent time together
then mak ngn adek2 yg tgkkan sonshine


mase ade announcement panggil penumpang egypt air
kebetulan sonshine dh bangun..
so sempat la die jumpe abi sebelom abi berangkat
 

mase ni sayu sangat ati aku
sobsobsob
pas salam sume family, aku la yg paling last
fuhhh
penat kan control nanges
sbb aku dh puas menanges mase kt umah
hehehehe
so xkan nk nanges depan orang kan
oke, ego di situ
last kiss from laling temok

then, sesi melepaskan kepergian laling temok aku


lambaian seorang suami kepada isteri..
so mase ni aku dh senyum je
but for sure die tau ape perasaan aku mase tu
sbb die lebey kenal aku
lepas die check in kami terus balik
around 830 pm

singgah utk dinner
 then for sure, sonshine sambung tido lagi..
hehehe
like father like son
hehehe

suppose flight should be on 1030
but delayed
around 11++ baru terbang

semoga perjalanan suamiku selamat
dan segala keje dipermudah di sana
selamat pergi dan selamat balik
mintak doa kalian sume

die dh sampai sane dh skang nih
so far alhamdulillah
maseh sehat dan die seperti hepi disana
:)

okela u ols,
live life to the meax and have a nice day
salam

No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts