Wednesday, June 5, 2013

MEAL : shape pasta + vege cheese sauce

Assalamualaikum,

Lame rasenye xshare menu sonshine..
Sejak keje normal hours ditambah plak sonshine yg xmo berenggang
Maka setiap kali prepare meal die sume bende adalah sangat kelam kabut

Ade satu menu aku xshare
Tp aku lupe mane aku simpan gambar2 yg dh snap

Tp kali ni aku nk share pasal menu mcm kt highlight tu

Bahan2 untuk vege cheese sauce

Brocoli 2 pokok
Carrot sebatang besar
Cheddar cheese
Susu segar full creame 200ml
Butter 50g
Satu sudu setengah tepung

Cara masak
Potong brokoli dan lobak (steamkan around 15 minutes atau sampai lembut)
Panaskan butter dan masukkan tepung
Masukkan susu dan gaul sampai sebati
bile dah agak pekat, matikan api dan sagat cheese dan gaul sampai cheese cair..
masukkan brokoli dan lobak merah
blender sampai halus..
masak pasta shape - aku gune brand heinz
(aku beli dh lame oke, dari sonshine 7 bulan lagi..haa nmapak x eksaited ke x umi die nih)


so bile dh masak jadi la macam ni...


ni aku dh freeze kan...
so bile dh panaskan, baru aku gaul..
hehehe

ni hasil pas panaskan...
sonshine suke sangat..
hehehe
die tu ape je xsuke..
kalo bole sume bende pun nak sumbat..


sejak dah pandai kunyah ni...
dh pandai mintak ape aku makan...
lagi kalo die rase sedap...
hahaha..
macam red velvet cake..
mmg menganga je la selagi xhulur...
tp xdela aku nk bg bebanyak..
sugar rush kang naye je aku nk ngadap keaktifan die...
hehehe
so langkah bijak..
aku bagi cheese yg buat topping kek tu je..
haaa
bijak x??

okela mak2 sume..
kalo u ols nk try resepi ni..
silekan..
hehehe
xde masalah..

selamat mencube..
live life to the max and have a nice day
salam

No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts