Tuesday, June 18, 2013

Roti Bakar : Mozarella cheese + Butter

Assalamualaikum,

menu simple..
tp disediakan dengan penuh kasih sayang..
xdela asyik makan roti kosong je..
walhal roti kosong tu la feveret die..
bole abis kalo bg..

oke, aritu aku buatkan roti bakar..
so bahan-bahanye

roti - 3keping (potong kecil ikut kesesuaian)
mozarella - 1 slice (potong ikut size roti)
butter (aku gune unsalted)

cara masak senang je..
sapu butter dan bubuh cheese..
pastu bakar la 2,3 minit..
hehee
nak bakar dulu pun bole..
 
 hasilnye : 

 

 kalo tgk gaye die makan mmg nmpak berselera...
sekejap je tu..
sebab die lagi suke buat maen..
hahaha
sebab tu aku prepare banyak sket utk portion die..
so kalo die nk makan ade lagi..
selalunye amek satu, buang
sebelah tangan amek satu, campak lagi..
kadang2 dua2 tangan penuh...
satu makan satu buang...
xkesahla anak..
janji ade yang masuk mulut masuk perut ...
heheheh
tapi dalam xkesah-xkesah tu, aku bising jugak...
penat nk kutip dan lebih2 lagi penat omak masak ni haaa..
hahhaha





 ni pun abi die dok curi satu..
last2 prepare plak utk abinye...
hehehe
tu pun siap berdialog begini ngn aku :

laling temok : umi nak buatkan abi punye ke?

me : haaa la..nape?

laling temok : kalo buatkan abi punye xpayah la luv2 ni sume

me : memangla..xkanla nk bg luv2 tu sume...

laling temok : manela tau umi nk buat gitu

oke, bole plak ingatkan aku gitu..
hengat aku ni xgheti beza kecik ngn besar ke..
hahaha
i know ur size perut la abi..
mane puas makan kecik2 nih..
hahahah

live life to the max and have a nice day
salam

No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts