Thursday, May 9, 2013

Anak ohh anak

Assalamualaikum,

pening kepale dh ni sebenanye u ols..
pening ngn kerenah sonshine ni...
uminye xbole nk buat satu hape keje pn kt umah...
adoi la ai...

ilang je umi dari pandangan die..
mule la semboyan berbunyi..
nk pegi toilet pn kalo bole die nk ikut...
susah nak oi umi kalo gini ragamnye...

so, kalo kami tinggal berdua..
janganlah umi bercita-cita nk mengemas ke, memasak ke, membasuh baju ke..
kuburkan sahaja impian itu..
memang tidak akan menjadi semuanye kalo tinggal berdua je dengan die..
mainkanla seribu kali upin ipin tu..
xmakan saman dh..

penah gak cekal je bubuh die dalam walker..
umi buat keje kt dapur..
konon nk masak utk diri sendiri memandangkan abi keje..
semboyan berbunyi dengan kekuatan volume tahap maksimum..
(kadang2 terpikir gak, apela jiran2 sebelah umah kate..)
anak asek nanges je
tarik walker ke dapur, xmenjadi jugak...
siap berusaha nk mengeluarkan diri dari walker tu..
adoi la nk oi...
hahaha...
kadang2 geram..
kadang2 kelaka..
kelaka pasal macam2 rupe die buat nk intepretasi keadaan die kepada umi die..

skang ni die kalo nk panggil aku..
akan berbunyi "nyiiiii"
comel x??
everytime nk panggil aku mmg akan bunyi tu yg kua..
kalo xpn, tangan die tepuk2 aku..
mmg comel! aku tau u ols nk cakap gitu..

tapi kecomelan tu selalu disebaliknye adalah umi xbole nk buat papepun kt umah...
bukan umi malas..
tp memang xbole nk gerak..
sobsobsob

percayalah, sampai arini umah aku xsiap kemas lagi..
segannye kalo org dtg..
huhuhu
 
yang peliknye..
kalo tinggal ngn abi die
xde plak perangai ni..
bile cite kt laling temok pn die cam pelik
sebab sonshine kalo ngn die rileks je..
amboi anak..
pandai kamu yer...
bijak sangat...
meh cubit pipi...

anak lelaki memang macam tu ke??
ke anak pompuan pun mcm tu jugak??
sebab die mmg xnk lekang dari aku..
soh masuk dalam perut semula kang baru tau..
hahaha
larat ke nko nk bawak perut tu??

kalo letak kt bawah..
aku tinggalkan, maka menanges-nanges la die ke dapur sambil buat muke kesian..
kadang2 kalo geram aku mesti cakap "jangan sampai umi buat kamu jadi abang"
hahahaha
umi pn dh bengong jap....

so, uols..
tolonglah bagi aku care cmne nk meredakan anak ni dari melekap je ngn mak..
susah u ols nk buat keje umah..
sonshine dhla jenis xsuke kene bubuh dlm walker ke, carrier lagilah melalak...
tolong..tolong..tolong..

live life to the max and have a nice day
salam

No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts