Monday, May 27, 2013

sonshine dan azan

Assalamualaikum,

lame rasenye xrase monday blues ni..
arghhh! rasenye dh almost 4 weeks ni aku mule rase monday blues...
nk cuti lame2 mcm dulu..
huhuhu..

keje banyak u ols..
dulu kalo masuk keje mmg xrase terbeban sangat..
caiittt!! tetibe rase terbeban plak..
ahakz..

oke, arini aku nk share sesuatu pasal mr.muhammad thaqif pengarang jantungku lagi soleh..
dh almost 2 weeks aku perasan..
everytime dgr azan berkumandang kt tv..
automatik die akan tertancap matenye ke tv dengan memek muke yang xdapat aku gambarkan...
Allahuakbar!
aku rase most baby yang dh mule aktif and alert akan jadi macam tu..
suke sangat kalo dengar azan kt tv..

Subhanallah...!
baby memang xpandai nk sembunyi ape die rase..
cume die xtau nk ungkapkan macam mane..
so everytime azan berkumandang...
maka volume tv aku mmg naekkan tahap maximum...
bole la tgk die duduk tegak sambil tengok tv and kadang2 tengok umi ngn abi kt sofa...
kalo x pun die akan segera pegi berdiri depan tv (walhal tu mmg tabiat die)

nk dijadikan cerite, semalam mase berdua-duaan dengan die kt umah..
tetibe die berbunyi "aaaaaaaaaa"
Allahuakbar..bunyi die macam nk mengalunkan azan...
aku bia la tgk ape die buat..
pastu bersahut-sahut..

dh gitu aku apelagi...
mulelah mengalunkan azan...
die pun senyap...
bile aku berhenti die sahut...
pastu aku sambung lagi...
everytime aku benti je die sahut...
tu pun kadang2 tershashul dengan bebelan dari mulut comel tu..

laling temok balik je malam tu..
aku pun cite la..
so, laling temok pun azan..
and once again die berbunyi ala2 org azan..
pastu sambil2 mumbling..
laen u ols die mumbling ngn bunyi yg die buat tu...

pastu tetibe azan kt tv..
terus die bergolek tgk dan terus duduk..
bile abes azan baru die bergerak-gerak maen..
oh, shhhoooo comel pada mate aku...

plus die paling suke kalo tgk aku ngn laling temok solat..
pasti akan melompat dalam baby cot..
kalo xpun mmg die akan duduk kt sebelah..
tp sejak dh pandai diri ni, kejenye nk bergayut je kt telekung aku,,
tp takat tu jela..
xdela sampai nk panjat kepala..
or time aku sujud die naek atas badan tu xpenah lagi la kene..
ehhehe
xmintak u ols.. hopefully die behave la..so senang kalo aku nk bawak die terawih ke mesjid bulan puasa nnt..
arghhh cakap pasal bulan puasa...
puasa ganti aku xabes ganti lagi..
dush..!!
banyak ari lagi nk ganti...

berbalik pada cerite td..
aku berdoa semoga thaqif anakku menjadi muazzin..
amiin

okela..
live life to the max and have a nice day
salam

No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts