Friday, May 24, 2013

menu sarapan mr. sonshine

Assalamualaikum,

sape bole teka ape bende ni??
kalo nk tau ape kegunaan sile bace sampai abes..
hahahaha
tapi kalo pada yang dh tau nk bace pun xde salahnye.. :)

cuti2 ni rajin la aku nk prepare sarapan sonshine..
means sarapan yang lagi waladevasss dan yummylicious la dari hari2 umi die ni bz dengan keje dan xcukup rehat...

ni pun kebetulan minggu ni makanan sonshine bersumberkan daging lembu...
so adela balance daging cincang tu kan..
penat aku pikir nk buat ape daging cincang yg terlebih tu..
TING!!!
maka sesi menggugel resepi pun berjalan lancar..

dan hasilnye adelah....TARA sile lihat bawah ye uols...

haaaaa..
gigih ni buat tengah2 malam sejurus tiba di rumah selepas abes waktu bekerja...
(see, eksaited dek non nk buat makanan anak)

aku buat mini daging burger buat sonshine yang bijak dan panjang akal lagi soleh..
lengkap x??
hahhaa..

bahan2:
daging cincang/kisar
bawang putih
bawang merah
daun rosemary
garam (kalo anak u ols dh start makan garam) 

*di sini aku memohon ampun dan maap sebab kuantiti sebenar adalah tidak ditulis*
*sebab aku pun buat ikut anggaran daging yang ade dalam lebih kurang100g*
tp both bawang ngn daun tu aku gune sket je..
bawang tu xsampai suku pun..
kalo nk lagi details, u ols bole gugel utk kepastian
hehehhee
*nk sedap lagi tumbuk la*
tp pe keje tengah2 malam nk menumbuk kan..
so aku buat macam ni je la


bahan2 tadi u ols gaul la sepuas ati..
sampai dh sebati..
cam aku pas aku gaul, mase gentel tu aku buang la sket bawang tu..
maklumla hasil pun kasar kemain..
 dh siap gentel sume tu baru la u ols tekan besar mane yg u ols nk..
hehehehe..
so macam aku hasilnye same la macam dalam gambar td..
 simpan dalam peti sejuk
 then pagi td, aku just masakkan utk sarapan putera hatiku


dh siap, aku gaul ngn grated cheese..
or kalo nk bubuh slice pun bole...
mane2 ikut suke..
aku gune cheese just utk dapatkan rase masin je..
:)

dan akhir sekali bubuh atas roti..
dan disinilah kegunaan bekas ni td..
nk tgk hasilnye??
jom tengok bawah lagi

taraaaaa!!!
  
*function bekas pink tu same macam tekap karipap tu jgk..*

dan lihat sonshine makan sambil maen (owh itu wajib)
*pengsan nk kemas semule sepah makanan tu*






 
 so begitulah ceritenye..
last week buat roti masak telur..
arini makan mini bege la plak..
ikut ati nk bubuh salad sume..
tp tu je barang yg ade kt dlm fridge..
hehehehe

sarapan umi??
hmmmm..bese2 je..
tu pun beli kt kedai tepi jalan
*eerrrr, macam tu ke?*
ahahahha
selamat mencube u ols..

okela, 
live life to the max and have a nice day
salam

No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts