Thursday, May 23, 2013

Bersederhana

Assalamualaikum,

wow! henbeg baru..
eh! henpon baru
perghhh! kete baru
nak jugak! umah baru
mak aih! isteri baru (oppps)

*antara situasi bila mana kite melihat org sekeliling acapkali memiliki sesuatu bende baru..*

pernah x u ols seme rase bende nih??
xpela, mebi ade yang xnk mengakuinye...
tapi kalo pada aku..
YES!!
xyah la cite pasal orang len..
mehla cite tentang aku ni ha..
hehehe
everytime tengok org beli bende baru..
mulelah..
menerawang segala pemikiran..
terdetik di hati..
seronoknye la kan bole beli itu dan ini...
bestnye laaa...

kadang2 xsemena-mena mulelah..
"KALAULA la dulu...."
mule la perkataan KALAU tu menjelma...
dush!!
*inilah akan berlaku bile akal aku pada tahap kewarasan yang paling minima*
 
hakikatnye, manusia ni mane penah puas ye x??
sape setuju sile tepuk tangan sekali..
ehehehe

kadang2 dh ade dh..
tp bile tgk org beli laen, gatai nk jugak..
kalo mcm tu, kalo kite ni ade mesin pencetak duit pun mmg senantiasa xcukup...
even dalam subjek ekonomi pun ade cakap
kehendak manusia ni mmg xterbatas..
so paham2 sendiri ye dak??

susahnye nk jadi org yang bersederhana dalam segala hal..
arggghhh, nak jugak jadi gitu..
tolonglah hati..
tolonglah kuat...
 amiin..
 
KADANG2 (je) aku akan gune cara laling temok la..
xtau la kalo u ols dah tau ke belom kan care ni..
let's cekidaut
 
aku gune rajah tangan aku nih..
umpamakan 5 jari adalah barang2 yang aku rase nk beli...
kalo aku tgk depan macam nih..
perhhh
sume aku nk beli..
memang rabak la..
bukan poket aku je rabak..
ngn poket laling temok skali akan rabak
ahahaha
 
bile tgk plak dari sisi..
and kite susun ikut priority..
baru kite nampak mane yang patut kite beli dulu
then yg xpenting kite bole hold sat kan..
next month or a few months later bole beli..
ahahaha
 tu slalu terapi aku la kalo kepala aku mule tingtong nk itu ini...
kalo ade masalah laen pun bole gune care ni..
cume masalah aweks ke, skandal ke..
jangan gune eyh..
dijamin xjalan..
:P

lagi2 kalo ade SALES!
memang tahap nk masuk meroyan la selagi xdapat..
 tapi yang aku xpaham...
selalunye akan terjadi pengecualian bile melibatkan barang2 baby!!
poket kempis ke idak..
mau jugak aku sambar wa'imah baju utk sonshine barang sehelai dua..
xkesahla papepun utk sonshine..
kadang2 bende xpenting pun..

dalam pada nk belajar bersederhana ni pun..
 sempat aku menyambar mende alah ni

  
 oke, ni fake je (cross finger)
aku beli time sales..
lame dah (cross finger lagi)
kebetulan compact powder pun dh abes (ni xtipu)
oke, it's like i'm creating excuse right?
ahahaha
this is what happened bile kewarasan tingtong dh..
ahahahah

so i just nk share my thoughts..
kalo nk up-to-date
memang sampai bile2 kite x up-to-date ye kan??
everyday ade je bende baru akan kua..

so, marilah kite bersama-sama menjadi manusia yang bersederhana dalam segala hal..
 live life to the max and have a nice day
salam

2 comments:

  1. Er..dear..juz my 2Cent..as muslim x baik wat ayat cross finger well u know kan da similar mcm perbuatan kristian..xtulis pn xpe kan..sama2 beringat k..take care..mamAmsyArfan

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank u for the comment...in shaa Allah akan cube ditukarkan dengan kate laen pasni...

      Delete

feel free to share thoughts