Sunday, January 13, 2013

kartun yang menjadi pilihan

Asslamualaikum,

guess where am i?
at the office on sunday...
yes! i am working..
so bored la at the office..
nothing more that i can do..
not much work to do..
just streaming..streaming..streaming...and streaming again...
from one movie to another movie..
from a story to another story..
if i can stay at home..
with my small family..
just nice, isn't?!

mukadimah xde kene mengena...
oke, speaking london flak kan..
so skang ni, aku tgh tgk upinipin musim baru...
oke, aku paham..
aku tengok kartun...
rizen aku cite ni pasal...

sambil-sambil mencari episod baru untuk sonshine aku..
sonshine aku suke sangat suke tengok upinipin..
no wonder la mase aku pegnen suke giler tengok upin ipin...
upenye, bile dh kua perut, sonshine suke sangat tgk upinipin...
kadang-kadang baru dengar suare je, belom tengok lagi..
sengih menyeringai la sonshine aku tuh..
fenangan upinipin...
sampai kitorang bubuh dalam pendrive untuk pasang kt dalam kete..
penah sekali die menahan mate, sampai berair mate semate-mate nk tgk upinipin die...

jangan kate dalam kete pasang upinipin..
kt aiped aku pun kene prepare..
so memang everywhere, everytime mesti ade upinipin...
adoi la nak oi..

so aku tempek gambar die kt bawah ni...

kemain rileks kan... (sile abaikan pemandangan katil yer)
muke ade hepi...tengok upinipin

khusyuk
bubuh dalam baby court
eksaited melampau

sengih melebar
kemain feeling



ekceli, aku memang suke sonshine tengok upinipin...
sebab moral kartun ni sendiri...
die ade moral value yang sangat tinggi...
yang mane upinipin ni sume tau anak yatimpiatu yang duduk bersama opah dan kak ros..
hidup secare sederhana..
yang maseh lagi bermaen permainan kampung..
terase zaman kanak2 segar diingatan kalo tgk kartun nih..

jangan compare upinipin dengan boboboi
sebab pada saya boboboi adelah sangat tidak sesuai untuk tontonan baby..
kerana unsur benci-membenci, gaduh-bergaduh...
so it will be a BIG NO from my side...
and the fact is aku pn xbape follow sangat kartun boboboi nih..
so depends pada parents la..
mane yang korang rase sesuai untuk tontonan anak-anak kite...
jadi, pilihan di tangan kite sendiri sebenarnye..
live life to the max and have a nice day..
salam



No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts