Tuesday, January 8, 2013

sonshineku jatuh katil!


Assalamualaikum,

arini, 8 Januari 2013..
around 9.15 am...
sonshine aku jatuh katil..

how careless i am as a mom...
T__T
citenye gini, biase la pepagi dh bgn golek2 cam bese, bg die penat...
pas die penat, die merengek nk susu...

so td,mase bg susu, die dh nk tdo..
so aku peluk cm selalu...
tp die tolak xmo kene peluk...
 so aku lepaskan la bile tgk die dh tutup mate..

mungkin akibat malam td jumpe kazen sampai tgh malam..
dan masuk tido lambat,
aku rase mengantuk yang amat sgt..
dan waktu tu la aku tertido...
ok, di sini bermule segalanya...

tah bape lame pastu tetibe..
gedebuk...........
aku otometik mate terbukak dan terus duduk...
tgk2 bwh sonshine dh terbaring...
nmpk aku baru die nanges...

aku angkat, dan pujuk die jgn nanges sambil gosok2 kepala die...
die keep on nanges..
a few minutes later, die muntah...
dan aku mule, meniarapkan die utk muntah...
(cam selalu aku buat)

after that, pas muntah sume...
sonshine sengih melebar...
senyum, maen2 mcm bese...
aku pegang kepale die yang jatuh td, tp die x nanges cm td...

pastu baru la aku calling laling temok aku...
mase calling tu macam2 ade..
tgk sonshine..die bole sengih melebar maen-maen...
macam biasa..
 pastu laling temok soh skype sebab die nak tengok sonshine...

so kitorg pn skype la..
kemain lagi hepi sonshine aku..
macam bese la..
suke hentak-hentak kaki..
isap jari..

so laling temok kate, kalo tengok die oke je..
then aku bitau la pasal muntah tuh..
so, laling temok kate xde papela..
doa yang terbaek je..
jangan pikir yang bukan-bukan..
so aku pn cam okela mase tu..

pas mandikan sonshine, aku pn google la pasal hal ni..
bukan ape, just for preparation when it comes worse..
at least by that time dh ade knowledge sket..

so daripada 1 blog yang aku bace :

Keadaan paling biasa adalah bayi jatuh katil, sofa, kerusi kereta bayi atau stroller.. Semua ini biasanya melibatkan ketinggian setakat 1 ke 2 kaki.. Dan biasanya jatuhan jenis ini tidak melibatkan kecederaan yang serius walaupun jatuh pada lantai yang keras…

from my side : tetap risau oke...bende yang memang aku xpenah imagine dalam kepale otak aku nih..kalo dah bole bercakap, kite tau la die saket kan..ni kalo baby, paling2 pun die menanges je la kan..

dan aku jumpe jugak ini dari 1 blog :

Sakit kepala atau muntah secara konsisten atau semakin bertambah.

from my side : sonshine muntah sekali je..ekceli, tang muntah ni aku musykil sket..sebab sonshine aku memang kuat muntah..dan selalunye die akan muntah waktu pagila... so, die hanye muntah sekali tu je..

so skang ni aku tetap memantau die..
just in case ade pape kan..
tapi mebi aku akan bawak die g klinik jugak..
mebi malam ni..

pape pun mintak sangat korang doakan yang terbaek..
gambar bawah ni aku amek a few minutes pas die jatuh...








slalunye aku bubuh die dalam playpen die nih..
tp kalo selalu bangun tido memang aku bubuh die atas katil kitorang..
dan selalunye aku memang xtido melaenkan kalo die tido..

okela, please doakan utk sonshine aku...
semoga die sehat sentiasa...

live life to the max and have a nice day...
salam..


sumber :

No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts