Thursday, January 3, 2013

Ikut genetik sape??

BiLe Aku Mula MeNaiP....

kalo sume orang tengok sonshine aku, mostly akan berkata...
"naseb baek ikut muke mak, putih.."
 tang ikut muke aku tu setuju sangat...
hahahaha
sejuk kan org kate kalo anak lelaki ikut muke emak, vice versa...

tp kalo kate putih tu ikut aku, hmmmm..
aku berpikir sejenak..
hahaha
aku xdela putih pn sebenarnye..
atau mungkin, orang berkate begitu apabila membuat perbezaan kulit antare aku dan laling temok secare direct..
hihihi..

tapi hakikat sebenar ramai yg xtau,
kalo benar sonshine aku akan berkulit putih sampai ke besar..
maka genetik yg die dapat adalah dari laling temok aku sendiri...
kenape?

bile dilihat-lihat semule..
family aku, xdela yg berkulit cerah mane pn...
kalo ikut skala garnier jatuh no 8 kot...
hahahhaa...
pasti adek2 aku xbersetuju...
(xpe ye sayang2 sekalian, nnt kite ukur skala tu semule)

family mak aku...
i mean adek beradek mak aku la...
pun xde yg berkulit cerah ke arah putih2..
family ayah aku..
samela, adek bradek ayah aku la...
lagi jauh panggang dr api...
same macam family mak aku jugak..

tapi bile dilihat pada family laling temok aku...
adek bradek die sendiri mostly sume berkulit cerah
kalo skala garnier tu no 2 or 3
except die ngn abg die...
macam tu jugak la ngn adek bradek arwah baba..
most of makcik2 berkulit cerah...

so kt situ pn dh tau dan dh nampak la bahawa genetik berkulit cerah adelah diturunkan daripada laling temok aku...
weeeeeeeeee
^__^

kenape aku cerite sume ni??
saje nk sharing some info..
ahahaha


it happens for several times..
bile outing and mostly kt mall la kan..
when everytime laling temok pegang sonshine..
slalunye aku akan ketinggalan di belakang dengan stroller..
slalu akan ade mate2 yg memandang laling temok beberapa kali walaupun orang tersebut harus menoleh
slalu mmg aku akan perasan la..
sbb aku mmg dh jauh kt belakang kan...
semua gerak geri orang pasti akan aku perasan..

maybe dlm ati orang2 tersebut
"eh, anak die ke die culik anak orang ke anak angkat"
hahahah
muke penuh tande tanye..
pastu slalu bile orang2 tersebut melintasi aku..
maka aku akan tersenyum pada org tu..
konon cam nk jwb soklan kt benak die kot..
hahaha
giler poyos aku nih...

kesian kan orang2 nih..
terconfuse jap...
hihihi

have a nice day and live life to the max..
salam...

No comments:

Post a Comment

feel free to share thoughts